KudoZ home » English to Dutch » Marketing

building brand

Dutch translation: het merk opbouwen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:building brand
Dutch translation:het merk opbouwen
Entered by: Evert DELOOF-SYS

10:31 Mar 20, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: building brand
Building the brand through advertising.

Ik zoek een vlotte uitdrukking voor 'building brand' - ideeën?
Shayna Barby
het merk opbouwen
Explanation:
merkbekendheid opbouwen...
is alvast niet verkeerd.

Enkele voorbeelden:


... overload , en de consument wordt steeds grilliger. Een merk opbouwen en onderhouden
is bijna niet meer op te brengen. In het dossier BRAND XXI stelt MT.NL vast ...

www.mt.nl/onlineoriginals/46160/61203/

... ik u uit ervaring vertellen. Zelfde voor het opbouwen van een merk, distributiekanaal
en allerlei andere 'oude' economie zaken. Weet u hoeveel producenten er ...

www.planet.nl/multimedia2/0,1674,101_1519_77540,00.html

... Investeerders Een merk naam opbouwen kost jaren, evenals zaken als kennis, het
opbouwen van een service apparaat, een naam in betrouwbaarheid en de stipte ...

www.e-net-commerce.net/pagesned/artikel119.html

... Vertrouwen heeft weer alles te maken met het opbouwen van een sterk merk. Geef daarom
garanties aan uw klanten, verwijs naar duidelijke voorwaarden en biedt ...

nl.theinternetone.be/Services/ebranding

... momenteel zeer sterk in beweging, en het opbouwen en onderhouden van een goede naam-
en merkbekendheid met de bijbehorende loyaliteit draagt rechtstreeks bij ...

www.sun.nl/oversun/nieuws/2001/07/jobnews.html
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2naamsbekendheidcunninglinguist
4 +3het merk opbouwen
Evert DELOOF-SYS
4 +1naambekendheid verwervenSerge L


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
naambekendheid verwerven


Explanation:
het eerste wat me te binnen schiet:

naambekendheid verwerven door te adverteren

Succes,

Serge L.


    ervaring
Serge L
PRO pts in pair: 392

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antoinette Verburg: maar spelling moet zijn 'naamSbekendheid'
4 mins
  -> volgens het groene boekje zijn beide vormen correct

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
het merk opbouwen


Explanation:
merkbekendheid opbouwen...
is alvast niet verkeerd.

Enkele voorbeelden:


... overload , en de consument wordt steeds grilliger. Een merk opbouwen en onderhouden
is bijna niet meer op te brengen. In het dossier BRAND XXI stelt MT.NL vast ...

www.mt.nl/onlineoriginals/46160/61203/

... ik u uit ervaring vertellen. Zelfde voor het opbouwen van een merk, distributiekanaal
en allerlei andere 'oude' economie zaken. Weet u hoeveel producenten er ...

www.planet.nl/multimedia2/0,1674,101_1519_77540,00.html

... Investeerders Een merk naam opbouwen kost jaren, evenals zaken als kennis, het
opbouwen van een service apparaat, een naam in betrouwbaarheid en de stipte ...

www.e-net-commerce.net/pagesned/artikel119.html

... Vertrouwen heeft weer alles te maken met het opbouwen van een sterk merk. Geef daarom
garanties aan uw klanten, verwijs naar duidelijke voorwaarden en biedt ...

nl.theinternetone.be/Services/ebranding

... momenteel zeer sterk in beweging, en het opbouwen en onderhouden van een goede naam-
en merkbekendheid met de bijbehorende loyaliteit draagt rechtstreeks bij ...

www.sun.nl/oversun/nieuws/2001/07/jobnews.html

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antoinette Verburg: lijkt me ook niet verkeerd
4 mins

agree  vixen
30 mins

agree  joeky janusch
1 hr

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
naamsbekendheid


Explanation:
Google:

naambekendheid --> 1.730 hits
naamsbekendheid --> 8.040 hits

"Naamsbekendheid verwerven" is the correct collocation.

cunninglinguist
Netherlands
PRO pts in pair: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Serge L: zie "Woordenlijst de Nederlandse taal", beide vormen zijn correct
5 mins

neutral  Antoinette Verburg: Het aantal Google hits zegt niets over de correcte spelling. Mijn commentaar op Serges antwoord was gebaseerd op de online Van Dale, maar het Groene Boekje (waarover ik op dit moment niet kon beschikken) heeft natuurlijk het laatste woord, Serge! :)
9 mins

agree  Chris Hopley: Mirror: Het Groene Boekje geeft beide spellingen. Wat het aantal Google-hits wel zegt is hoe gangbaar een bepaalde spelling is. Zo zien we hier in het antwoord van cunninglinguist dat naamSbekendheid "iets gangbaarder" is dan naambekendheid.
2 hrs

agree  Meturgan
3 hrs