KudoZ home » English to Dutch » Marketing

proprietary

Dutch translation: eigen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:proprietary
Dutch translation:eigen
Entered by: Ellie Lormans

11:08 Aug 7, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Marketing
English term or phrase: proprietary
In de context: "...based on X's proprietary injection technology"
Ellie Lormans
Netherlands
eigen/gepatenteerd
Explanation:
Ik denk dat je in dit geval zo vrij kunt zijn om het met \'eigen\' (\'gepatenteerd\' is misschien iets te sterk, misschien blijkt dat uit de context) te vertalen. Het gaat er namelijk volgens mij om dat deze \'injection technologie\' van het bedrijf zelf is of dat het bedrijf hiervoor een patent heeft. Succes!

Renate
Selected response from:

Renate van den Bos
Grading comment
Dank je voor de snelle reactie! "Eigen" komt overeen met wat ik zelf ook dacht.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2eigen/gepatenteerd
Renate van den Bos
3 +1eigenLinda Ferwerda


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
eigen


Explanation:
ik denk dat bedoeld wordt dat de technologie door X is ontwikkeld, en ook eigendom is van X.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS
13 mins

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
eigen/gepatenteerd


Explanation:
Ik denk dat je in dit geval zo vrij kunt zijn om het met \'eigen\' (\'gepatenteerd\' is misschien iets te sterk, misschien blijkt dat uit de context) te vertalen. Het gaat er namelijk volgens mij om dat deze \'injection technologie\' van het bedrijf zelf is of dat het bedrijf hiervoor een patent heeft. Succes!

Renate

Renate van den Bos
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 113
Grading comment
Dank je voor de snelle reactie! "Eigen" komt overeen met wat ik zelf ook dacht.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS
13 mins

agree  Kathleen Kempeneers
19 hrs