KudoZ home » English to Dutch » Marketing

Committed to Excellence

Dutch translation: Kwaliteit staat bij ons voorop


15:54 Jul 9, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: Committed to Excellence
Kan iemand hier een leuke vertaling voor geven of kan het beter gewoon in het Engels blijven staan?
xxxSanmar
Dutch translation:Kwaliteit staat bij ons voorop
Explanation:
Nog een aantal suggesties:

Kwaliteit staat bij ons voorop
Wij staan voor kwaliteit
Kwaliteit is onze kracht
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Hartelijk bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3alleen het beste is (bij ons) goed genoeg
Henk Peelen
5Wij streven naar perfectie
Tina Vonhof
3 +1Kwaliteit staat bij ons voorop
vixen
4we gaan voor de 100%
joeky janusch
3 -1verplicht tot perfectie/gedwongen tot perfectieElisabeth Toda-v.Galen


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
alleen het beste is (bij ons) goed genoeg


Explanation:
is dit wat?

Internetreferentie:
Donau-cruise van pure klasse, want....

Alleen het beste is goed genoeg
op de m.s. Mozart



Nou ja, als uitsluitend het beste goed genoeg is, had men wel eens mogen bedenken dat het "HET motorschip" is, niet "de motorschip"



    Reference: http://www.telegraaf.nl/krant/enverder/venster/reizen/reis.D...
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benny Raemaekers
4 hrs

agree  Tina Vonhof: Past heel goed in een min of meer informele/commerciële text, het hangt er een beetje vanaf wie het zegt.
6 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen
18 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
verplicht tot perfectie/gedwongen tot perfectie


Explanation:
of iets in die geest ...

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Tina Vonhof: Committed kan soms gedwongen zijn, of op zijn minst iets waar je min of meer aan vast zit, maar in dit geval denk ik dat het echt met hart en ziel gebeurt. Het wordt vaak gebruikt in een beschrijving van een bedrijf of opleidingsinstituut e.d.
6 hrs
  -> je kunt jezelf toch ook verplicht of gedwongen voelen ?

disagree  Jan Willem van Dormolen: zo lijkt het net of men het met tegenzin doet
18 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Wij streven naar perfectie


Explanation:
of iets minder formeel: wij zetten ons beste beentje voor.

Ik zou het niet onvertaald laten - er is best een goede Nederlandse vertaling voor te vinden.



Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 423

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
we gaan voor de 100%


Explanation:
Misschien te populair. Ligt aan de context

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Kwaliteit staat bij ons voorop


Explanation:
Nog een aantal suggesties:

Kwaliteit staat bij ons voorop
Wij staan voor kwaliteit
Kwaliteit is onze kracht

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509
Grading comment
Hartelijk bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: Heel goed in b.v. reclame voor een bedrijf of product.
16 hrs
  -> Bedankt Tina