KudoZ home » English to Dutch » Marketing / Market Research

push and pull (in deze context)

Dutch translation: push en pull


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:push and pull (in deze context)
Dutch translation:push en pull
Entered by: Linda Ferwerda

12:07 Sep 5, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: push and pull (in deze context)
Ik weet wat er bedoeld wordt, maar kan het niet in goed Nederlands onder woorden brengen.

We shall continue to improve our operational efficiency and optimizing the use of capital through ex-tensive development projects aimed at transforming the entire operational processes of the (name company) from push to pull, creating a demand driven supply chain
Linda Ferwerda
push en pull
Explanation:
Ik zou het laten staan. In sales hadden we het altijd over push & pull, evt. zet je het tussen " " Zie google op NL pagina's, heel veel hits!!!
Selected response from:

Sandra Ponfoort
Grading comment
Ik houd het bij de Engelse term.
Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +5aanbod- en vraaggestuurd
Hester Eymers
4push- en pullmarketingxxxAnneke Panel
3push en pull
Sandra Ponfoort


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
push en pull


Explanation:
Ik zou het laten staan. In sales hadden we het altijd over push & pull, evt. zet je het tussen " " Zie google op NL pagina's, heel veel hits!!!

Sandra Ponfoort
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ik houd het bij de Engelse term.
Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: in sales wel, maar bij onze verkoop eigenlijk nooit... :-)
1 hr

24 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +5
aanbod- en vraaggestuurd


Explanation:
Lijkt mij de meest passende Nederlandse vertaling. Maar later in de zin komt deze term nogmaals voor (demand driven), dat is dan weer niet zo mooi.

Hester Eymers
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan
1 min

agree  Leo te Braake | dutCHem: perfect (maar hoe weet jij dat van "demand driven"?) // Dan wordt het nu tijd voor koffie...
41 mins
  -> Zie de uitgebreidere zin (context) waar al deze termen in voorkomen...

agree  Jan Willem van Dormolen
1 hr

agree  Dennis Seine
5 hrs

agree  Gerard de Noord
9 hrs

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
push- en pullmarketing


Explanation:
http://www.interneteffect.com/Handboek_zoekmachine_marketing...

xxxAnneke Panel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8