KudoZ home » English to Dutch » Marketing / Market Research

peer-to-peer executive programs

Dutch translation: Wederzijds adviesprogramma voor leidinggevenden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:peer-to-peer executive programs
Dutch translation:Wederzijds adviesprogramma voor leidinggevenden
Entered by: David Van der Vloet

07:46 Oct 30, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: peer-to-peer executive programs
"for x years, x has been a thought leader and trusted advisor, helping global clients lead in their markets through its research, consulting, events and peer-to-peer executive programs."
Nog een term die bij mij niet echt een belletje doet rinkelen. Ideeën?
David Van der Vloet
Belgium
Wederzijds adviesprogramma voor leidinggevenden
Explanation:
Ik denk dat 'peer-to-peer' betekent dat leidinggevenden elkaar wederzijds advies kunnen vragen en geven. Dus geen lezingen, workshops enz. (die vallen m.i. onder 'events'), maar meer informele bijeenkomsten of contacten tussen leidinggevenden uit verschillende bedrijven, zoals in het volgende voorbeeld:

Peer-to-peer consulting
CHA's collaborative, multi-client projects allows participting companies to leverage the collective knowledge of their peers in the industry. The interactive web conferences, one-on-one analyst meetings and report summaries enable members to implement actionable, solution-oriented projects that tackle shared challenges.

Google hits voor 'wederzijds advies' wel gevonden maar heb ze niet kunnen kopiëren.

Selected response from:

Tina Vonhof
Canada
Grading comment
I used this term and the client was satisfied, thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Wederzijds adviesprogramma voor leidinggevenden
Tina Vonhof
3programma / bijeenkomsten voor leidinggevenden
Hester Eymers


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
programma / bijeenkomsten voor leidinggevenden


Explanation:
Zo'n programma kan bestaan uit trainingen, workshops, lezingen of een combinatie daarvan bieden op een conferentie.

Hester Eymers
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 15

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Wederzijds adviesprogramma voor leidinggevenden


Explanation:
Ik denk dat 'peer-to-peer' betekent dat leidinggevenden elkaar wederzijds advies kunnen vragen en geven. Dus geen lezingen, workshops enz. (die vallen m.i. onder 'events'), maar meer informele bijeenkomsten of contacten tussen leidinggevenden uit verschillende bedrijven, zoals in het volgende voorbeeld:

Peer-to-peer consulting
CHA's collaborative, multi-client projects allows participting companies to leverage the collective knowledge of their peers in the industry. The interactive web conferences, one-on-one analyst meetings and report summaries enable members to implement actionable, solution-oriented projects that tackle shared challenges.

Google hits voor 'wederzijds advies' wel gevonden maar heb ze niet kunnen kopiëren.




    Reference: http://chacorporate.com/pathways-membership/default.asp
Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 24
Grading comment
I used this term and the client was satisfied, thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hester Eymers: Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft het 'wederzijds'. Maar hoe zo'n programma er dan concreet uitziet?
16 hrs
  -> Dank je Hester. Ik denk dat het zoiets is als beschreven in mijn reference, met verschillende mogelijkheden, o.a. één-op-één contact.