KudoZ home » English to Dutch » Marketing / Market Research

maiden voyages

Dutch translation: maidentrip


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:maiden voyages
Dutch translation:maidentrip
Entered by: Katrien De Clercq

18:52 Oct 30, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research / Queen Mary
English term or phrase: maiden voyages
Een tekst over de Queen Mary 2. "The maiden voyages of Queen Mary 2 will be the most sought after passages in the history of cruising".

Ik veronderstel dat het hier gaat om de eerste reis ? Maar wordt dit misschien anders gezegd ?

Alvast bedankt voor jullie suggesties !

Katrien
Katrien De Clercq
maidentrip
Explanation:
kan in principe alleen maar in het enkelvoud, want er is er maar een de eerste...
Selected response from:

Gerda Rijsselaere
Belgium
Grading comment
Alle twee bedankt, maar ik kan maar één iemand de punten geven !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6maidentrip
Gerda Rijsselaere
4 +3maidentripxxxAnneke Panel


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
maidentrip


Explanation:
kan in principe alleen maar in het enkelvoud, want er is er maar een de eerste...

Gerda Rijsselaere
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Alle twee bedankt, maar ik kan maar één iemand de punten geven !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda
2 mins

agree  avantix
24 mins

agree  Cor Stephan van Eijden: Vanwege de opmerking over het enkelvoud
24 mins

agree  vic voskuil: maagdentrip wordt wel eens gebruikt, maar lijkt me niet echt te passen bij de QMII
8 hrs

agree  Saskia Steur
13 hrs

agree  Mario Hendriks
20 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
maidentrip


Explanation:
Zie van Dale =
eerste reis van een nieuw zeeschip of een luchtvaartuig

Wat een leuke vraag. Ik heb jarenlang op het zusterschip van de QM gewerkt!

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2006-10-30 18:58:36 GMT)
--------------------------------------------------

Maide Voyage wordt trouwens ook vaak in het NL gebruikt. Zie Google.

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2006-10-30 19:27:03 GMT)
--------------------------------------------------

'Maiden voyage' kan overigens wel in het meervoud worden gebruikt. De eerste wereldcruise bestaat bijvoorbeeld uit meerdere maiden voyages. Zie website van Cunard: http://www.cunard.com/OurShips/default.asp?Ship=QM2&main=voy...

xxxAnneke Panel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda
1 min

agree  avantix
23 mins

neutral  vic voskuil: een maiden world cruise kan uit verschillende voyages bestaan, wel goed lezen, de enige uitzondering hierop is als een schip bijkans vergaat op z´n maagdenreis, compleet hersteld wordt en opnieuw uitvaart.
8 hrs

agree  Saskia Steur
13 hrs