KudoZ home » English to Dutch » Marketing / Market Research

acknowledgement of requirements

Dutch translation: tegemoet komen aan wensen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:acknowledgement of requirements
Dutch translation:tegemoet komen aan wensen
Entered by: Erik Boers

10:55 Oct 20, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research / Customer satisfaction assessment
English term or phrase: acknowledgement of requirements
Uit een tevredenheidsenquête waarbij klanten moeten aangeven hoe tevreden ze zijn over onder andere:

- Our helpfulness and professionalism
- Our friendliness and courteousness
- Our listening to and *acknowledgement of requirements*
- The timeliness of responses to your requests, queries or feedback
etc.

Ik heb voorlopig "erkenning van uw behoeften" staan, maar ben er niet helemaal tevreden mee.
Erik Boers
Belgium
tegemoet komen aan wensen
Explanation:
Je zou deze (en de andere) zinnen wat kunnen omgooien naar wat nuchterder Nederlands. Behoeften bevindt zich naar mijn mening op een ander (onuitgesproken) niveau, terwijl eisen/wensen/voorwaarden meer aansluit bij het in deze zin gebruikte (fysieke) luisteren.
Om aan te sluiten bij de strekking van de tekst zou ik er van maken: De mate waarin wij naar wensen luisteren en hieraan tegemoet komen
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Wensen is inderdaad beter dan behoeften. Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2tegemoet komen aan wensenHarry Borsje
3 +1luisterbereidheid en het beantwoorden aan uw behoeften
Gerda Rijsselaere


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
luisterbereidheid en het beantwoorden aan uw behoeften


Explanation:
*

Gerda Rijsselaere
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roel Verschueren: vind ik een goede Gerda
15 mins

52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
tegemoet komen aan wensen


Explanation:
Je zou deze (en de andere) zinnen wat kunnen omgooien naar wat nuchterder Nederlands. Behoeften bevindt zich naar mijn mening op een ander (onuitgesproken) niveau, terwijl eisen/wensen/voorwaarden meer aansluit bij het in deze zin gebruikte (fysieke) luisteren.
Om aan te sluiten bij de strekking van de tekst zou ik er van maken: De mate waarin wij naar wensen luisteren en hieraan tegemoet komen

Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 42
Grading comment
Wensen is inderdaad beter dan behoeften. Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
4 mins

agree  Henk Peelen
1 hr