KudoZ home » English to Dutch » Marketing / Market Research

MAKE AN IMMEDIATE DIFFERENCE

Dutch translation: xxx geeft uw bedrijf direct/meteen/onmiddellijk een voorsprong


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:MAKE AN IMMEDIATE DIFFERENCE
Dutch translation:xxx geeft uw bedrijf direct/meteen/onmiddellijk een voorsprong
Entered by: Laurens Landkroon

10:09 Apr 1, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research / advertising
English term or phrase: MAKE AN IMMEDIATE DIFFERENCE
WITH xxx YOU CAN MAKE AN IMMEDIATE DIFFERENCE TO YOUR BUSINESS ;
uit een advertentietekst voor een onderneming die software ontwikkelt voor het MKB.
Laurens Landkroon
xxx geeft uw bedrijf onmiddellijk een voorsprong
Explanation:
direct to the point :-)
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
Cheers Ron!
(Ik heb "direct" gebruikt ipv. onmiddellijk....)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6xxx geeft uw bedrijf onmiddellijk een voorsprong
Ron Willems
3 +2...levert uw onderneming direct voordeel op
vic voskuil
3 +1xxx vergroot het succes van uw onderneming onmiddellijk
Henk Peelen
3...
Steven Mertens
3kunt u meteen het verschil maken
Katrien De Clercq


Discussion entries: 3





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
make an immediate difference
...


Explanation:
Met xxx kan uw bedrijf onmiddellijk het verschil maken.

Steven Mertens
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Rutger Cornets de Groot: "het verschil maken" is toch geen idiomatisch nl wat mij betreft. "Met xxx presteert uw bedrijf direct aanzienlijk beter", oid.
8 mins
  -> Mijn Van Dale ziet dat toch anders ...

agree  Henk Peelen: met wat De Groot zegt
13 mins

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
make an immediate difference
kunt u meteen het verschil maken


Explanation:
*

Katrien De Clercq
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jan Willem van Dormolen: Klinkt mij heel erg als anglicisme in de oren
30 mins

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
with xxx you can make an immediate difference to your business
xxx geeft uw bedrijf onmiddellijk een voorsprong


Explanation:
direct to the point :-)

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 231
Grading comment
Cheers Ron!
(Ik heb "direct" gebruikt ipv. onmiddellijk....)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rutger Cornets de Groot: nog beter dan mijn suggestie :)
12 mins
  -> wow, dank je ;-)

agree  Jan Willem van Dormolen
26 mins
  -> merci

agree  Erik Boers: "Meteen" i.p.v. "onmiddellijk" klinkt misschien nog net iets beter.
26 mins
  -> dank je Erik - "meteen" is misschien inderdaad wat informeler en vlotter. anderzijds lijkt het me ook nét iets langer te duren dan onmiddellijk...

agree  vixen: met Erik
1 hr

agree  Kitty Brussaard
2 hrs

agree  Saskia Steur
4 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
make an immediate difference
xxx vergroot het succes van uw onderneming onmiddellijk


Explanation:
iets dergelijks, hangt ook een beetje van de context af.
Misschien een technische verbetering, presentatieverbetering, soaciale verbetering, marktsucces et cetera et cetrera

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 70

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mollepootje V.: of... dankzij xxx vergroot u meteen het succes van uw onderneming
3 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
make an immediate difference
...levert uw onderneming direct voordeel op


Explanation:
of iets afgezwakt, maar eventueel nog sterk genoeg:
"heeft een direct effect op uw o."

dat 'verschil maken' komt op mij in deze context wel over als een beetje storend anglicisme. Dat heeft waarschijnlijk te maken met de toekomende tijd waarop hier wordt geduid. Bij "de door de trainer ingebrachte 6e spits maakte het verschil" heb ik daar minder problemen mee, er is dan tenminste een referentiepunt waar dat verschil betrekking op heeft.

vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 34

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen: met je eerste suggestie
18 mins
  -> dank je vixen!

agree  Kitty Brussaard: mijn voorkeur gaat ook uit naar je eerste suggestie
1 hr
  -> dank je Kitty!