KudoZ home » English to Dutch » Marketing / Market Research

READY WHATEVER TOMORROW BRINGS

Dutch translation: op alles voorbereid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:READY WHATEVER TOMORROW BRINGS
Dutch translation:op alles voorbereid
Entered by: Laurens Landkroon

10:40 Apr 1, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research / advertising
English term or phrase: READY WHATEVER TOMORROW BRINGS
from an advertisement for small businesses; ik zoek een pakkende tekst.
Laurens Landkroon
op alles voorbereid
Explanation:
Ron had 'em al bijna te pakken...

Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Thanx Harry !!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +8altijd klaar voor de toekomstMargreet Logmans
3 +5op alles voorbereidHarry Borsje
4geheel voorbereid op de toekomst
vixen
4u bent overal klaar voor / moeiteloos inspelen op elke ontwikkeling [trend]
Ron Willems
3klaar voor wat de toekomst ook in petto heeft
Steven Mertens
3 -1Wat de toekomst ook moge brengen: wij zijn op alles voorbereidFunambule


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ready whatever tomorrow brings
klaar voor wat de toekomst ook in petto heeft


Explanation:
.

Steven Mertens
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +8
ready whatever tomorrow brings
altijd klaar voor de toekomst


Explanation:
vind ik wel goed klinken, al zeg ik het zelf... ;-)

Margreet Logmans
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
1 min
  -> Dank je wel

agree  Marieke van Duinen
3 mins
  -> Dank je wel

agree  Henk Peelen
8 mins
  -> Dank je wel

agree  Ron Willems: ja, ook een hele mooie!
8 mins
  -> Dank je wel

agree  Mollepootje V.
58 mins
  -> Dank je wel

agree  frameworks
2 hrs
  -> Dank je wel

agree  Saskia Steur
3 hrs
  -> Dank je wel

agree  Erik Boers
23 hrs
  -> Dank je wel

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ready whatever tomorrow brings
u bent overal klaar voor / moeiteloos inspelen op elke ontwikkeling [trend]


Explanation:
het hangt ook sterk af van de context: op wat voor soort ontwikkelingen/gebeurtenissen ben je voorbereid dankzij dit product? ik vermoed dat het gaat om marktontwikkelingen?

andere mogelijkheden:
wat er ook gebeurt: u bent er klaar voor
geen enkele trend kan u nog verrassen
nooit meer onvoorbereid

enz enz


Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 231

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
ready whatever tomorrow brings
op alles voorbereid


Explanation:
Ron had 'em al bijna te pakken...



Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 42
Grading comment
Thanx Harry !!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vic voskuil: ...goal :)
5 mins

agree  Ron Willems: ja, ik zat er dicht bij, he? :-))
6 mins

agree  Willemina Hagenauw: Ja, mooi en "snazzy".
16 mins

agree  Katrien De Clercq
22 mins

agree  Dennis Seine: kort maar krachtig
3 hrs

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
ready whatever tomorrow brings
Wat de toekomst ook moge brengen: wij zijn op alles voorbereid


Explanation:
Wij kunnen niet in de toekomst kijken, maar we zijn op alles voorbereid.

Funambule
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Kitty Brussaard: Is feitelijk wel juist, maar dit lijkt mij niet de 'pakkende tekst' die voor deze advertentie wordt gezocht
1 hr
  -> wat te lang ja

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ready whatever tomorrow brings
geheel voorbereid op de toekomst


Explanation:
Hoewel ik de oplossing van Harry ook wel mooi vind, denk ik dat het goed is om het element van de toekomst (tomorrow) er duidelijk in te houden.

vixen
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 47