KudoZ home » English to Dutch » Marketing / Market Research

SMALL BUSINESSES LIKE TO THINK BIG

Dutch translation: kleine ondernemingen denken graag groot


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:SMALL BUSINESSES LIKE TO THINK BIG
Dutch translation:kleine ondernemingen denken graag groot
Entered by: Laurens Landkroon

11:24 Apr 1, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research / advertising
English term or phrase: SMALL BUSINESSES LIKE TO THINK BIG
kleine bedrijven willen ??
Laurens Landkroon
kleine ondernemingen denken graag groot
Explanation:
kan toch gewoon...

of "het kleinbedrijf denkt graag groot"
Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
Close call here !! ik heb wel "bedrijven" gebruikt omdat ik dit de gehele tekst door ook gebruikte - aangezien het om relatief kleinere MKB bedrijfjes gaat.......)


4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5kleine ondernemingen denken graag groot
vic voskuil
3 +3kleine bedrijven zien het graag groot
Katrien De Clercq
3 +3klein bedrijf? groot denken!
Ron Willems
3 +1kleine bedrijven pakken het graag groots aan
Henk Peelen
3 +1kleine bedrijven hebben grote ambitiesErik Boers


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
small businesses like to think big
kleine bedrijven zien het graag groot


Explanation:
*

Katrien De Clercq
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GertV: Ik wou net hetzelfde zeggen :-)
10 mins
  -> Gelijkgestemde zielen! Maar dat wisten wel al, hè ;-)

agree  Mollepootje V.
27 mins
  -> Bedankt!

agree  Henk Peelen
20 hrs
  -> Dank je, Henk!

4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
small businesses like to think big
kleine ondernemingen denken graag groot


Explanation:
kan toch gewoon...

of "het kleinbedrijf denkt graag groot"

vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 34
Grading comment
Close call here !! ik heb wel "bedrijven" gebruikt omdat ik dit de gehele tekst door ook gebruikte - aangezien het om relatief kleinere MKB bedrijfjes gaat.......)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen
4 mins
  -> merci! :-)

agree  Jan Willem van Dormolen
8 mins
  -> dankjewel Jan Willem!

agree  Kitty Brussaard: In dit geval heeft deze vertaling mijn voorkeur. Is kort en bondig genoeg en blijft ook het dichtst bij het origineel. Evt. 'ondernemingen' vervangen door 'bedrijven'.
1 hr
  -> dank je Kitty!

agree  ntschanz
2 hrs
  -> merci!

agree  Saskia Steur
3 hrs
  -> dank je Saskia :-)

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
small businesses like to think big
klein bedrijf? groot denken!


Explanation:
misschien wat pakkender dan het origineel...

(als ik een klein bedrijf heb en iemand me vanuit zijn brochure of website toebrult dat ik graag groot denk, dan ben ik toch eerder geneigd om mijn schouders op te halen.)

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 231

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vic voskuil: is als kop wel heel erg sterk! (en goed punt daarbij ook. Het zal verder allemaal van de context afhangen wat past en wat niet)
25 mins
  -> dank je, Vic...

agree  frameworks
1 hr
  -> merci!

agree  Marleen Pieper
1 day2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
small businesses like to think big
kleine bedrijven hebben grote ambities


Explanation:
Om de keuze nog wat groter te maken.

Erik Boers
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
18 mins

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
small businesses like to think big
kleine bedrijven pakken het graag groots aan


Explanation:
Misschien ligt het aan mij, maar ik vindt dat "groot denken" hier zielig overkomt, aslof ze onrealistisch lopen te dagdromen.

--------------------------------------------------
Note added at 40 min (2008-04-01 12:04:06 GMT)
--------------------------------------------------

Of iets officiëler:
kleine ondernemingen pakken het graag groots aan

--------------------------------------------------
Note added at 1 uur (2008-04-01 13:09:25 GMT)
--------------------------------------------------

Of
kleine bedrijven hebben een grotse visie

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 70

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dennis Seine: Ik vind je eerste suggestie de beste
3 hrs