KudoZ home » English to Dutch » Marketing / Market Research

enter (hier)

Dutch translation: benaderden de BMP applicatie via de relationele database


13:23 Apr 22, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Marketing / Market Research
English term or phrase: enter (hier)
"Question: was the client-server architecture and the Essbase OLAP technology behind the company's flagship product, business performance management (BMP) software, adequate for the future? Answer: no, Hyperion's customers were ENTERING BMP through queries of relational databases."
Mirjam Bonne-Nollen
Dutch translation:benaderden de BMP applicatie via de relationele database
Explanation:
hier wordt bedoeld benaderen of toegang krijgen tot (die applicatie)
zinvol?
Selected response from:

bertvandermoer
Grading comment
Bedankt, Bert!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4benaderden de BMP applicatie via de relationele databasebertvandermoer
4raadpleegden de BMP-software
Ron Willems
3gaan doen aanxxxNMR
2 +1stuitten op
Max Nuijens


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
stuitten op


Explanation:
Het lijkt erop dat de customers via via (via een omweg) bij BMP terecht kwamen. En niet rechtstreekts, wat niet een erg duurzame manier is om klanten/gebruikers te behouden voor de toekomst

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2008-04-22 13:38:57 GMT)
--------------------------------------------------

rechtstreeks of linksom :-)

Max Nuijens
Belarus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dennis Seine: of 'kwamen uit bij'
7 mins
  -> Bedankt Dennis

31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gaan doen aan


Explanation:
waren wel genoodzaakt om aan BMP te gaan doen / om zelf ook van BMP gebruik te gaan maken

xxxNMR
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
were entering BMP
raadpleegden de BMP-software


Explanation:
Die klanten maken van de BMP-software gebruik via relationele databases (door die te raadplegen) in plaats van de client/server- en OLAP-systemen te gebruiken, zoals blijkbaar de bedoeling is. Dus is de zaak nog niet gereed voor de toekomst...

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 231

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
benaderden de BMP applicatie via de relationele database


Explanation:
hier wordt bedoeld benaderen of toegang krijgen tot (die applicatie)
zinvol?

bertvandermoer
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt, Bert!