KudoZ home » English to Dutch » Marketing / Market Research

customer life cycle of purchases

Dutch translation: aankoopgeschiedenis van de klant


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:customer life cycle of purchases
Dutch translation:aankoopgeschiedenis van de klant
Entered by: Mirjam Bonne-Nollen

15:20 Apr 24, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Marketing / Market Research
English term or phrase: customer life cycle of purchases
"There are five main lenses for X-raying customers. Some companies use them well and productively, and others just go through the motions. These lenses are the CUSTOMER LIFE CYCLE OF PURCHASES, customer system economics, customer segmentation, customer share of wallet and purchasing patterns, and your own customer adjacencies."
Mirjam Bonne-Nollen
alle aankopen in bestaansgeschiedenis van klant
Explanation:
Ik denk dat de schrijver hiermee bedoelt: een beoordeling van alle aankopen die de klant in zijn bestaansgeschiedenis heeft gemaakt. Opnieuw is het een wat vreemde manier waarop de schrijver zich uitdrukt, en voor deze specifieke manier van schrijven is het lastig online bronnen te vinden die de vertaling ondersteunen... Het lijkt deel uit te maken van een lijst met criteria die wordt gebruikt om klanten mee door te lichten, vandaar de beoordeling.

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2008-04-24 15:38:41 GMT)
--------------------------------------------------

Een beknoptere vertaling zou "Aankoopgeschiedenis van klant" kunnen zijn.

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2008-04-25 14:11:25 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Graag gedaan!
Selected response from:

Dennis Seine
United States
Grading comment
Ik ga voor 'aankoopgeschiedenis van de klant'. Bedankt weer, Ron.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1levenscyclus van de klantaankopen
Ron Willems
3alle aankopen in bestaansgeschiedenis van klant
Dennis Seine
3kringloop van ...bertvandermoer


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
levenscyclus van de klantaankopen


Explanation:
alles wat de klant doet rond zijn/haar aankopen: rondneuzen, aanschaffen, garantie-aanspraken doen, klagen, retourneren...

google maar eens op "purchasing life cycle"

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 231

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carolien de Visser
4 hrs

42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kringloop van ...


Explanation:
heb het gevoel dat hier echt bedoeld word bijvoorbeeld om de hoeveel tijd koopt iemand gemiddeld een nieuwe ijskast, auto, TV etc. Dat is inderdaad een belangrijk markt gegeven.

bertvandermoer
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
alle aankopen in bestaansgeschiedenis van klant


Explanation:
Ik denk dat de schrijver hiermee bedoelt: een beoordeling van alle aankopen die de klant in zijn bestaansgeschiedenis heeft gemaakt. Opnieuw is het een wat vreemde manier waarop de schrijver zich uitdrukt, en voor deze specifieke manier van schrijven is het lastig online bronnen te vinden die de vertaling ondersteunen... Het lijkt deel uit te maken van een lijst met criteria die wordt gebruikt om klanten mee door te lichten, vandaar de beoordeling.

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2008-04-24 15:38:41 GMT)
--------------------------------------------------

Een beknoptere vertaling zou "Aankoopgeschiedenis van klant" kunnen zijn.

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2008-04-25 14:11:25 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Graag gedaan!

Dennis Seine
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 27
Grading comment
Ik ga voor 'aankoopgeschiedenis van de klant'. Bedankt weer, Ron.
Notes to answerer
Asker: Oops, sprry - Dennis natuurlijk. Hartelijk bedankt!