KudoZ home » English to Dutch » Marketing / Market Research

differentiator

Dutch translation: onderscheidende factor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:differentiator
Dutch translation:onderscheidende factor
Entered by: vixen

12:27 Mar 4, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research / IT services and consultancy
English term or phrase: differentiator
Providing excellent customer service is a key differentiator in our business

Stelling in een enquete voor een marktonderzoek mbt IT-diensten.
Shayna Barby
onderscheidende factor
Explanation:
... Daarnaast is integratie met een goede backoffice en met business intelligence
toepassingen een belangrijke onderscheidende factor. Perfect for People. ...
www.sap.com/netherlands/company/press/ 2000/PerfectforPeople_partner_crm.asp
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Hartelijk dank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3onderscheidende factor
vixen
4onderscheidingsfactor
ShirleyV
2prestatiekenmerk, benchmark, imago
Henk Peelen


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
prestatiekenmerk, benchmark, imago


Explanation:
Naar het Duits toe is het vertaald met "Unterschiedungsmerkmal", een woord dat wij niet hebben, toch vond ik deze nuttig:
In a retail software program. A differentiator is some aspect of an item that differentiates it from another. For example, "pants" might have several differentiators, including "waist size", color, cuff or uncuffed.


--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-04 12:39:56 (GMT)
--------------------------------------------------

concurrentiekenmerk, kan ook:
http://www.cpb.nl/nl/pub/onderzoek/126/om126.pdf
Ondanks die dynamiek blijven overigens nog steeds vele bedrijven produkten maken, die zich niet van de concurrenten onderscheiden en waar het kostenniveau het belangrijkste concurrentiekenmerk is.


Of:
onderscheidend criterium

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-04 13:15:59 (GMT)
--------------------------------------------------

\"onderscheidingskenmerk\" kán natuurlijk wel.
http://www.xs4all.nl/~dziewon/fila/nl_hcras.htm
Een nuttig onderscheidingskenmerk is gebleken de stand van de rasters bij de kaften.


    Reference: http://www.proz.com/?sp=h&id=364308&keyword=differentiator
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 70

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
onderscheidende factor


Explanation:
... Daarnaast is integratie met een goede backoffice en met business intelligence
toepassingen een belangrijke onderscheidende factor. Perfect for People. ...
www.sap.com/netherlands/company/press/ 2000/PerfectforPeople_partner_crm.asp

vixen
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 47
Grading comment
Hartelijk dank.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Huijer
50 mins

agree  Erica Magielse
1 day4 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
1 day6 hrs

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
onderscheidingsfactor


Explanation:
variatie op het bovenstaande...

ShirleyV
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4