KudoZ home » English to Dutch » Marketing / Market Research

power of print

Dutch translation: de (overtuigings)kracht van het gedrukte woord


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:power of print
Dutch translation:de (overtuigings)kracht van het gedrukte woord
Entered by: 11thmuse

08:35 Jun 30, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Marketing / Market Research
English term or phrase: power of print
The genesis of XXX's inkjet and LaserJet printers is the story of how a pair of remarkable printers helped XXX write the history of a second revolution in print - one that placed the power of print directly in the hands of a waiting world.

Hoe kan ik hier "power of print" het beste vertalen ? Ik bedacht iets van "de kracht van printen", maar ik vind het nogal wollig.
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
de (overtuigings)kracht van het gedrukte woord
Explanation:
spreekt voor zichzelf
Selected response from:

11thmuse
Grading comment
Dank je wel !
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1prima printkwaliteit
Jacqueline van der Spek
4 +1de (overtuigings)kracht van het gedrukte woord
11thmuse
3 +1drukmogelijkheden
Henk Peelen
4invloed van printen
joeky janusch
3de vrijheid om zelf te printen
neilgouw
1 +1vermogen om te printenrodi


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
vermogen om te printen


Explanation:
*

rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: Maar wel 'drukken'.
6 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
de (overtuigings)kracht van het gedrukte woord


Explanation:
spreekt voor zichzelf

11thmuse
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 34
Grading comment
Dank je wel !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Of de macht van het gedrukte woord. In ieder geval iets met macht of kracht, niet vermogen of kwaliteit.
1 day42 mins

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
invloed van printen


Explanation:
**

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
prima printkwaliteit


Explanation:
ik zou de alliteratie er proberen in te houden, als ik jou was.

"waardoor prima printkwaliteit bij de gretige gebruiker komt" of zo iets.

HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: pop-vertalinkje (Power-Of-Print), maar ik geef de voorkeur aan mijn eigen ietswat formelere vertaling
3 hrs

32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
drukmogelijkheden


Explanation:
... een revolutie die de drukmogelijkheden direct in de handen van een wachtende wereld (aan klanten).


Ik opteer toch al voor een vertaling met (af)drukken in plaats van printen, dat ik als een Engels woord beschouw.

Verder lijkt x-mogelijkheden me een minder hoogdravende, maar goede vertaling.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 70

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shineda: het gaat vooral over de mogelijkheden, dus dat lijkt me een goed altermatief voor 'kracht'
16 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
de vrijheid om zelf te printen


Explanation:
past misschien beter in een brochure

neilgouw
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4