KudoZ home » English to Dutch » Marketing / Market Research

internet-enabled

Dutch translation: netwerkprinter/internetprinter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:internet-enabled
Dutch translation:netwerkprinter/internetprinter
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

13:45 Jun 30, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Marketing / Market Research
English term or phrase: internet-enabled
World’s first internet-enabled printer: XXXX (Was deze printer de eerste printer compatibel met het internet of bedoelen ze hier iets anders (ik heb verder geen context))
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
netwerkprinter/internetprinter
Explanation:
Ik denk dat ze eerder network-enabled bedoelen, en dan specifiek een IP-netwerk. Mocht het toch specifiek het internet moeten zijn, dan is het misschien een printer die wat zaken bevat zoals gebruikersauthenticatie, een firewall, etc.
Selected response from:

ghpijffers
Netherlands
Grading comment
Ik heb het gehouden op internetprinter. Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4netwerkprinter/internetprinter
ghpijffers
2De HP LaserJet 8150, de eerste Internet-enabled printer van HP, beschikt over een ingebouwde webserv
Adela Van Gils


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
netwerkprinter/internetprinter


Explanation:
Ik denk dat ze eerder network-enabled bedoelen, en dan specifiek een IP-netwerk. Mocht het toch specifiek het internet moeten zijn, dan is het misschien een printer die wat zaken bevat zoals gebruikersauthenticatie, een firewall, etc.

ghpijffers
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 7
Grading comment
Ik heb het gehouden op internetprinter. Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Ik denk toch dat ze internetprinter bedoelen, een soort PC-fax met printerkwaliteit
6 mins

agree  Jacqueline van der Spek: met Henk
4 hrs

agree  Ton Remkes: an 'all-in-one'?!
11 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen: Internetprinter. Of dat een zinnig begrip is, daar gaan wij vertalers niet over. Dit is wat er staat.
19 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
De HP LaserJet 8150, de eerste Internet-enabled printer van HP, beschikt over een ingebouwde webserv


Explanation:
Ik weet niet of dit helpt of iets toevoegt. Vond het via Google. Succes

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 27 mins (2004-06-30 19:13:41 GMT)
--------------------------------------------------

De HP LaserJet 8150, de eerste Internet-enabled printer van HP, beschikt over een ingebouwde webserver voor de aansluiting op het bedrijfs-intranet en Internet ...
www.viento.nl/downloads/multifunction/8150mfp.pdf - Toegevoegde zoekresultaten

Adela Van Gils
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jan Willem van Dormolen: De aloude kwestie weer: vertalen of niet vertalen, die marketing newspeak. Ik vind: vertalen!
14 hrs