KudoZ home » English to Dutch » Marketing / Market Research

standardizes on

Dutch translation: kiest voor/omarmt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:standardizes on
Dutch translation:kiest voor/omarmt
Entered by: Iris70

12:58 Dec 1, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: standardizes on
Japanese Management Company Standardizes on xxx. Dit is de titel van een persbericht over het feit dat een Japans bedrijf gaat samenwerken met de producten van xxx.
Het is een Amerikaans-Engels marketing stukje en weet niet goed raad met "standardizes on" Zelf denk ik in de richting van "richt zich op", maar twijfel dus nogal...

Alles suggesties welkom!
MTIA
Iris
Iris70
kiest voor
Explanation:
Krantenkoppentaal. Omarmt kan ook.
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
Bedankt Gerard, dat was precies wat ik zocht!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1kiest voor
Gerard de Noord
3 +1gaat over op ...
seaMount
3 +1aanvaardt XXX als nieuwe standaard
Björn Houben


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
aanvaardt XXX als nieuwe standaard


Explanation:
misschien iets in deze richting?



Björn Houben
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNicolette Ri: gaat XXX gebruiken als nieuwe standaard
30 mins

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
gaat over op ...


Explanation:
bv. gaat over Linux/Windows/.net
of
uniformeert op ... (uniformering in de zin van 'alles uniform baseren op...)
of
neemt de standaard van xxx over/aan.


seaMount
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNicolette Ri: gaat over op; uniformeert op lijkt mij geen Nederlands, verder: neemt standaard of werkwijze van XXX aan
26 mins
  -> uniformeren wordt wel gebruikt bij organisatieontwikkeling (= inrichten van processen volgens een bepaalde - uniforrme - standaard; dat kan op het gebruik van bepaalde middelen of produkten slaan)

46 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kiest voor


Explanation:
Krantenkoppentaal. Omarmt kan ook.

Gerard de Noord
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 35
Grading comment
Bedankt Gerard, dat was precies wat ik zocht!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen: kiest voor
34 mins