KudoZ home » English to Dutch » Materials (Plastics, Ceramics, etc.)

baffle

Dutch translation: drempel, verhoging, rand, keerschot


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:baffle
Dutch translation:drempel, verhoging, rand, keerschot
Entered by: Jan Willem van Dormolen

19:06 Apr 21, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.)
English term or phrase: baffle
"The baffle sits on top of the blank to seal the top of the blank and allows settle blow to be applied on a blow and blow process".

It concerns a glass forming machine.
Hasselt
Neth. Antilles
drempel, verhoging, rand
Explanation:
Een baffle is een verhoogd gedeelte, vaak een opzettelijk obstakel voor een luchtstroom (om die luchtstroom in interne beweging te brengen).
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Bedankt, drempel lijkt me het meest toepasselijk hier.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4keerschot
Leo te Braake | dutCHem
4drempel, verhoging, rand
Jan Willem van Dormolen


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
drempel, verhoging, rand


Explanation:
Een baffle is een verhoogd gedeelte, vaak een opzettelijk obstakel voor een luchtstroom (om die luchtstroom in interne beweging te brengen).

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt, drempel lijkt me het meest toepasselijk hier.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
keerschot


Explanation:
Een baffle is een obstakel in een stromend medium, met als doel de turbulentie en/of de menging te beïnvloeden. In de procesindustrie wordt het vaak onvertaald gelaten, keerschot wordt wel begrepen.

Drempel is alleen correct als uit bv tekeningen blijkt dat de baffle is uitgevoerd als drempel. Dat geval kan ik me voorstellen, maar ik heb het nog nooit gezien.

Leo te Braake | dutCHem
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 17