KudoZ home » English to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

Cross cut chisel

Dutch translation: ritsbeitel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Cross cut chisel
Dutch translation:ritsbeitel
Entered by: xxxblomguib

21:20 Jun 17, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: Cross cut chisel
komt uit een gereedschaplijst...ik heb al wel prentjes gevonden van dergelijke beitels, maar weet nog steeds niet hoe men die in het Nl noemt.

Hulp zoals steeds heel erg gewaardeerd.
xxxblomguib
ritsbeitel
Explanation:
Meestal cross-cut chisel. Zie o.a. http://www.ochrid.dds.nl/bouw.htm en Wagenaar Hummerlinck. Is iets specifieker dan een puntbeitel. Zie de link bij Overtoom voor een plaatje. Zie ook http://www.maritiemdigitaal.nl/query.asp?action=detail&%0=10...
Selected response from:

Tangopeter
Grading comment
Hartelijk dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1ritsbeitelTangopeter
3puntbeitelHarry Borsje


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cross cut chisel
puntbeitel


Explanation:
*

Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 364

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
cross cut chisel
ritsbeitel


Explanation:
Meestal cross-cut chisel. Zie o.a. http://www.ochrid.dds.nl/bouw.htm en Wagenaar Hummerlinck. Is iets specifieker dan een puntbeitel. Zie de link bij Overtoom voor een plaatje. Zie ook http://www.maritiemdigitaal.nl/query.asp?action=detail&%0=10...


    Reference: http://www.ochrid.dds.nl/bouw.htm
    Reference: http://webshop.overtoom.be/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/OIB...
Tangopeter
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Hartelijk dank!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  DWN Translation: Ritsbeitel (volgens Schuurmans Stekhoven)
13 hrs