KudoZ home » English to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

propeller arm

Dutch translation: aandrijfarm


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:propeller arm
Dutch translation:aandrijfarm
Entered by: Channa Montijn

15:08 Feb 23, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Kranen/hijstoestellen
English term or phrase: propeller arm
kopje van een tabel met specificaties van de hijscapaciteit (geen verdere context aanwezig)
avantix
Netherlands
aandrijfarm
Explanation:
Op Google zijn er een paar 'hits' die aandrijfarm aangeven (voor landbouwwerktuigen)
Selected response from:

Channa Montijn
Netherlands
Grading comment
Door opdrachtgever gekozen als de juiste term.
Bedankt allemaal!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3draai-giek
TBVO
3aandrijfarm
Channa Montijn
1steekcirkel op cardanas
Henk Peelen


Discussion entries: 2





  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
steekcirkel op cardanas


Explanation:
Volgens LEO kan propeller ook cardanas betekenen. Bedoelt men misschien zoiets als steekcirkel van het aandrijvende tandwiel of misschien het koppel?


Internetreferentie:
propeller die Kardanwelle


    Reference: http://dict.leo.org/?lp=ende&lang=de&searchLoc=0&cmpType=rel...
Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 358

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aandrijfarm


Explanation:
Op Google zijn er een paar 'hits' die aandrijfarm aangeven (voor landbouwwerktuigen)

Channa Montijn
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Door opdrachtgever gekozen als de juiste term.
Bedankt allemaal!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: misschien gewoon drijfstang? Hoewel, dat veronderstelt eigenlijk een overbrenging van draaiend naar heen en weer gaand of andersom. Verder is een *zwengel* natuurlijk ook een aandrijfarm...
5 hrs

5 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
draai-giek


Explanation:
Zoals reeds bij "horizontal link arm" vermeld:

De "propeller am" kan ik niet direct thuisbrengen, maar het is niet ongebruikelijk dat aan de ligger een hijswagen hangt met de arm die 360 graden kan draaien en die kan dan "propeller arm" genoemd worden. Dat zou dan een "draai-giek" zijn.

TBVO
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 26