KudoZ home » English to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

V-belt generator

Dutch translation: V-snaar van/voor de dynamo


08:27 Mar 7, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: V-belt generator
Geen context. Het gaat om een opsomming van onderdelen van een graafmachine. Een V-belt is een V-riem, maar wat die generator nu precies is of doet....

Het item wordt in een adem genoemd met de airconditioningcompressor.
Rik Schraag
Netherlands
Dutch translation:V-snaar van/voor de dynamo
Explanation:
Ik geef de voorkeur aan V-snaar. Verder denk ik dat het ook gewoon een verkorte schrijfwijze kan zijn voor dit voorstel (misschien dat je op basis van andere(?) informatie uit de tabel kunt opmaken of het m.n. om de V-snaar of om de dynamo gaat.
Ten slotte lijkt me in dit geval dynamo (= alternator = generator) een reële mogelijkheid i.p.v. het algemenere generator.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Prima, houden we erin!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1V-snaar van/voor de dynamoHarry Borsje
3generator met v-snaaraandrijving
vixen
2met v-riem aangedreven generator
Jan Willem van Dormolen


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
v-belt generator
met v-riem aangedreven generator


Explanation:
Dit is het enige wat ik ervan kan maken.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 67

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
v-belt generator
generator met v-snaaraandrijving


Explanation:
Generator met v-snaaraandrijving. Dit bijv. in tegenstelling tot hydraulisch aangedreven generatoren.

De hydraulisch aangedreven generator 230/400 Volt 6.5 t/m 30 kVA kan in allerlei soorten voertuigen worden ingebouwd.
...
Het systeem is zeer betrouw omdat het een gesloten hydraulisch systeem is waardoor er geen storingen kunnen ontstaan door bijvoorbeeld een gebroken of een slippende V-snaar en het heeft mede daardoor ook lage onderhoudskosten.
http://www.dynastart.nl/automotive/dynapower-hydraulisch-aan...

http://nl.wikipedia.org/wiki/V-snaar
De V-snaar of V-riem is een aandrijfriem voor machines. Deze loopt over twee poelies met dezelfde v-vorm. In vergelijking met platte overbrengriemen kan met de v-snaar een groter overbrengingsvermogen worden bereikt. Dit komt doordat de poelies de v-snaar heel strak vasttrekken en zo het slippen tegengaan.


vixen
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 62

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
v-belt generator
V-snaar van/voor de dynamo


Explanation:
Ik geef de voorkeur aan V-snaar. Verder denk ik dat het ook gewoon een verkorte schrijfwijze kan zijn voor dit voorstel (misschien dat je op basis van andere(?) informatie uit de tabel kunt opmaken of het m.n. om de V-snaar of om de dynamo gaat.
Ten slotte lijkt me in dit geval dynamo (= alternator = generator) een reële mogelijkheid i.p.v. het algemenere generator.


Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 364
Grading comment
Prima, houden we erin!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen: Omdat het om een opsomming gaat, zou je best eens gelijk kunnen hebben dat het enkel om de V-snaar zelf gaat.
2 days23 hrs