KudoZ home » English to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

overhead projection

Dutch translation: uitstekend bovendeel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:overhead projection
Dutch translation:uitstekend bovendeel
Entered by: Linda Flebus

08:38 Sep 5, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: overhead projection
"Loosen the chain adjusting bolts on both sides of the overhead projection."
en
"Loop the hollow stud steel chains around the sprockets on the overhead projection of the machine and join them on the lower back sprockets of the machine."

Uit een handleiding over een voorrijskast voor deeg.
Linda Flebus
Belgium
uitstekend bovendeel
Explanation:
...
Selected response from:

Erik Boers
Belgium
Grading comment
Bedankt voor de hulp.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1uitstekend bovendeelErik Boers
3hangende deel
Lianne van de Ven
2plafondbevestiging
Henk Peelen


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
uitstekend bovendeel


Explanation:
...

Erik Boers
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24
Grading comment
Bedankt voor de hulp.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: Een veilige vertaling - niet duidelijk of er sprake is van 'hangen' of 'plafondbevestiging'.
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
plafondbevestiging


Explanation:
Of in ieder geval een machine / machineonderdeel dat zich boven het hoofd van de mensen bevindt.

--------------------------------------------------
Note added at 4 uren (2008-09-05 13:03:19 GMT)
--------------------------------------------------

IK denk dat het gevaarte ook op een frame kan staan waar je onderdoor kunt lopen of op blaken kan rusten die in de muurconstructie zijn verwerkt.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 358

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hangende deel


Explanation:
of "hangende installatie" als dat in de zin verwerkt kan worden.
"Projection" = "uitstekende deel, of uitsprong."
Bovenhoofdse uitsprong..... is meer gymnastiek....


--------------------------------------------------
Note added at 2 days12 hrs (2008-09-07 21:12:47 GMT)
--------------------------------------------------

Vanwege de "chain" dacht ik dat er van hangen sprake was...


Lianne van de Ven
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 79