KudoZ home » English to Dutch » Media / Multimedia

instant replay

Dutch translation: opnieuw afspelen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:instant replay
Dutch translation:opnieuw afspelen
Entered by: Marijke Mayer

01:10 Jul 6, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Media / Multimedia / dvd
English term or phrase: instant replay
'The number of seconds that the Instant Replay keyboard shortcut jumps back in time.'

Een term die gebruikt wordt bij CD- en DVD-speler. Ik kan het vertalen als 'opnieuw afspelen', maar het klinkt een beetje vreemd in deze context. Alvast bedankt
Chantal Henno
opnieuw afspelen
Explanation:
Hoi Chanti,
Vaak ontstaan deze termen gewoon in de volksmond en dat is volgens mij ook wat er gebruikt wordt, volgens onderstaande Google hits. Helaas ben ik deze term instant replay zelf maar één keer tegen gekomen (volgens my Trados' Concordance), en wel als volgt dus niet helemaal hetzelfde:
Groetjes, Marijke

The repeat function that lets you set your favorite scenes for instant repeat to your heart's delight
De Herhaalfunctie laat u uw favoriete scènes net zo vaak herhalen als u wilt

Blinx
... Je vraagt je af hoe dat gebruikt gaat worden? Je kan bijvoorbeeld je
spel opnieuw afspelen en dan met een tweede karaker meespelen. ...
www.gamened.com/Blinx/blinx.html - 22k -
computerbestanden in het MP3 formaat kan lezen en opnieuw afspelen via de ...
www.vibes.be/Specials/begin_MP3.html - 16k -
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
Bedankt voor je hulp. Je andere vertaling voor close caption was ook heel interessant en ik kan je verwijzigingen ook gebruiken voor verdere vertaling.
Groetjes
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4opnieuw afspelen
Marijke Mayer
4instant replay
Marjon


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
instant replay


Explanation:
Volgens mij is het vrij gebruikelijk om 'instant replay' niet te vertalen.

http://www.multimediawereld.nl/producten2.html

http://www.centermaster.com/manuals/Dutch/CS/99/5/CS99-5B.pd...

Wat suggesties voor 'keyboard shortcut': 'knop', eventueel 'sneltoets'



Marjon
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
opnieuw afspelen


Explanation:
Hoi Chanti,
Vaak ontstaan deze termen gewoon in de volksmond en dat is volgens mij ook wat er gebruikt wordt, volgens onderstaande Google hits. Helaas ben ik deze term instant replay zelf maar één keer tegen gekomen (volgens my Trados' Concordance), en wel als volgt dus niet helemaal hetzelfde:
Groetjes, Marijke

The repeat function that lets you set your favorite scenes for instant repeat to your heart's delight
De Herhaalfunctie laat u uw favoriete scènes net zo vaak herhalen als u wilt

Blinx
... Je vraagt je af hoe dat gebruikt gaat worden? Je kan bijvoorbeeld je
spel opnieuw afspelen en dan met een tweede karaker meespelen. ...
www.gamened.com/Blinx/blinx.html - 22k -
computerbestanden in het MP3 formaat kan lezen en opnieuw afspelen via de ...
www.vibes.be/Specials/begin_MP3.html - 16k -


Marijke Mayer
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt voor je hulp. Je andere vertaling voor close caption was ook heel interessant en ik kan je verwijzigingen ook gebruiken voor verdere vertaling.
Groetjes