KudoZ home » English to Dutch » Medical: Cardiology

two-way radio frequency communication option

Dutch translation: Optie voor tweeweg-radiocommunicatie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:two-way radio frequency communication option
Dutch translation:Optie voor tweeweg-radiocommunicatie
Entered by: Els Immegeers

07:03 Jul 2, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology / ECG device
English term or phrase: two-way radio frequency communication option
The xxx device features enhanced communication with ZIP telemetry. ZIP telemetry is a wandless, two-way radio frequency (RF) communication option that allows the pulse generator and PRM system to communicate.
Els Immegeers
Belgium
Optie tweeweg radio-communicatie
Explanation:
'Radio frequency' staat in de telecomtechniek eigenlijk voor 'hoogfrequent' (in tegenstelling tot bij. audio frequency (laagfrequent), of imtermediate frequency (middenfrequentie)). Hoewel het technisch niet 100% ok is, mag je gerust vertalen door radio-communicatie.
Selected response from:

Tony Vandenborn
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Optie tweeweg radio-communicatieTony Vandenborn
4optie hoge frequentie communicatie in twee richtingen
Adela Van Gils
3twee-richtings radiofrequentie communicatie-optie
Kate Hudson


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Optie tweeweg radio-communicatie


Explanation:
'Radio frequency' staat in de telecomtechniek eigenlijk voor 'hoogfrequent' (in tegenstelling tot bij. audio frequency (laagfrequent), of imtermediate frequency (middenfrequentie)). Hoewel het technisch niet 100% ok is, mag je gerust vertalen door radio-communicatie.

Tony Vandenborn
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen: Optie voor tweeweg-radiocommunicatie. Tweeweg is inderdaad een standaardterm in dit vakgebied.
37 mins

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
twee-richtings radiofrequentie communicatie-optie


Explanation:
I would translate this as simply as this. Or something similar

Kate Hudson
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in category: 4

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
optie hoge frequentie communicatie in twee richtingen


Explanation:
zie voor deelverklaringen EuroDicAutom en VanDale

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2004-07-02 07:16:29 GMT)
--------------------------------------------------

hoge frequentie communicatie

Reference Elektronica Vademecum,dl 2,Kluwer Techn Boeken,1980

Note {DOM} navigatie:transmissie:radio


--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2004-07-02 07:17:45 GMT)
--------------------------------------------------

aanduiding dat er berichtenverkeer, beweging of actie in twee richtingen mogelijk is

Reference C.van Uitert en A.Kaspers,Verklarend Informaticawoordenboek,1989,p.94
(1)
TERM in twee richtingen

Reference TUE vakgroepen Telecommunicatie/Taalkunde
(2)
TERM bidirectioneel

Reference TUE vakgroepen Telecommunicatie/Taalkunde;C.van Uitert en A.Kaspers,Verklarend Informaticawoordenboek,1989,p.94;ETSI/TBR9,9.2.1


--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2004-07-02 07:18:06 GMT)
--------------------------------------------------

beide komen uit EuroDicAutom. Succes

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2004-07-02 07:19:15 GMT)
--------------------------------------------------

Bidirectioneel kan dus ook als je dat mooier vindt.

Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish