KudoZ home » English to Dutch » Medical: Health Care

National Institute for Clinical Excellence

Dutch translation: (vergelijkbaar met) Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:National Institute for Clinical Excellence
Dutch translation:(vergelijkbaar met) Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie
Entered by: Antoinette Verburg

20:10 Oct 22, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care / general
English term or phrase: National Institute for Clinical Excellence
Wie weet wat het Nederlandse equivalent hiervan is?
Toiny Van der Putte-Rademakers
NIGZ
Explanation:
Als je inderdaad een equivalent zoekt, en geen vertaling....

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-10-22 21:52:36 GMT)
--------------------------------------------------

'NICE is an independent organisation responsible for providing national guidance on *promoting good health and preventing and treating ill health*.
http://www.nice.org.uk/

NIGZ = Nationaal Instituut voor *Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie*.
Selected response from:

Antoinette Verburg
Netherlands
Grading comment
Bedankt, Antoinette.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3NIGZ
Antoinette Verburg
2KenniscentrumRoos Kolkena


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
national institute for clinical excellence
Kenniscentrum


Explanation:
een poging:
klinieken/ziekenhuizen/ instellingen die, vaak in samenwerking met een universiteit, evidence-based behandelmethoden toepassen en onderzoeken.
Clinical excellence zou ook kunnen verwijzen naar een bepaalde certificering

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-10-22 21:22:23 GMT)
--------------------------------------------------

misschien nog beter:" landelijk kenniscentrum"

Roos Kolkena
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: In deze tekst pastte de oplossing van Antoinette beter, Roos. Maar toch bedankt.


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
NIGZ


Explanation:
Als je inderdaad een equivalent zoekt, en geen vertaling....

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-10-22 21:52:36 GMT)
--------------------------------------------------

'NICE is an independent organisation responsible for providing national guidance on *promoting good health and preventing and treating ill health*.
http://www.nice.org.uk/

NIGZ = Nationaal Instituut voor *Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie*.


    Reference: http://www.nigz.nl/index.cfm?act=esite.tonen&a=12
Antoinette Verburg
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24
Grading comment
Bedankt, Antoinette.