KudoZ home » English to Dutch » Medical: Health Care

Hierarchy of Control

Dutch translation: voorkeursvolgorde van maatregelen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Hierarchy of Control
Dutch translation:voorkeursvolgorde van maatregelen
Entered by: Jacques Wolse

15:32 Feb 19, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care / Corporate safety programme
English term or phrase: Hierarchy of Control
Helaas verder geen context.
Staat in opsomming van allerlei te raadplegen procedures en richtlijnen.
Jacques Wolse
voorkeursvolgorde van maatregelen
Explanation:
http://www.dmb.amsterdam.nl/ipp/main.asp?name=nieuws&item_id...

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2007-02-19 15:52:22 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.nohsc.gov.au/OHSInformation/Databases/OHSSolution...

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2007-02-19 15:54:53 GMT)
--------------------------------------------------

http://nvab.artsennet.nl/uri/?uri=AMGATE_6059_340_TICH_R1805...
Selected response from:

Roos Kolkena
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2arbeidshygiënische strategie, arbeidshygiënisch regime
Antoinette Verburg
3 +1voorkeursvolgorde van maatregelenRoos Kolkena


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
hierarchy of control
voorkeursvolgorde van maatregelen


Explanation:
http://www.dmb.amsterdam.nl/ipp/main.asp?name=nieuws&item_id...

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2007-02-19 15:52:22 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.nohsc.gov.au/OHSInformation/Databases/OHSSolution...

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2007-02-19 15:54:53 GMT)
--------------------------------------------------

http://nvab.artsennet.nl/uri/?uri=AMGATE_6059_340_TICH_R1805...

Roos Kolkena
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
2 hrs

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
hierarchy of control
arbeidshygiënische strategie, arbeidshygiënisch regime


Explanation:
'Arbeidshygiënische strategie (ook wel AH regime of arbeidshygiënisch regime genoemd)
Een strategie voor het nemen van beheersmaatregelen zoals die in de arbeidsomstandighedenwet wordt beschreven. Dit wordt ook wel de arbeidshygiënische strategie genoemd.

1. De voorkeur wordt gegeven aan het wegnemen of reduceren van de bron van het probleem (dus het vervangen van een gevaarlijke stof door een minder gevaarlijke of het toepassen van gesloten systemen).
2. Als dit (nog) niet mogelijk is of onvoldoende reductie van het risico oplevert, komen afschermende technische maatregelen in beeld zoals afzuiging.
3. Vervolgens volgen collectieve veelal organisatorische en/ of procedurele maatregelen.
4. De laatste strohalm wordt gevormd door het aanbieden van persoonlijke beschermingsmiddelen, zoals beschermende handschoenen of adembescherming.'


--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-02-19 18:40:27 GMT)
--------------------------------------------------

Vergelijk de maatregelen in het lijstje hierboven met de maatregelen in de 'hierarchy of control' hieronder:

'# Elimination - controlling the hazard at source.
# Substitution - eg. replacing one substance or activity with a less hazardous one.
# Engineering - eg. installing guards on machinery
# Administration - policies and procedures for safe work practices
# Personal Protective Equipment - eg respirators, ear plugs.'
http://www.nohsc.gov.au/OHSInformation/Databases/OHSSolution...

Zie ook:
'Arbeidshygiënisch regime
Bij het arbeidshygiënisch regime zijn de te nemen maatregelen gerangschikt naar effectiviteit en impact op de werknemer. Hierbij geldt dat een volgend niveau in het regime pas mag worden toegepast als de maatregelen van het niveau ervoor niet uitvoerbaar zijn of niet voldoende de blootstelling kunnen verminderen.'
http://www.arbo.nl/topics/subject/arbeidshygiene/vast/Risico's_op_kanker_door_stoffen.pdf



    Reference: http://www.stoffenmanager.nl/begrippen.asp
Antoinette Verburg
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Ik weet niet zeker of dit wel van toepassing is, maar als het zo is, dan is het perfect. // Ja ho maar, niet meer schieten, ik geef me over, het IS perfect!
1 hr
  -> Heb nog wat refs. toegevoegd en kan me niet aan de indruk onttrekken dat het toch echt van toepassing is... :)

agree  Jack den Haan: Postgrading 25-07-2011: Inderdaad perfect en ook nog straight from the horse's mouth. En toch niet geaccepteerd! KudoZ is soms zo frustrerend !@#$
1616 days