KudoZ home » English to Dutch » Medical: Health Care

informed

Dutch translation: geinformeerde


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:informed
Dutch translation:geinformeerde
Entered by: katja van hellemond

19:46 Aug 31, 2008
English to Dutch translations [Non-PRO]
Science - Medical: Health Care
English term or phrase: informed
in:
informed decision
informed consent
informed choice
enz.

bvd
Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
geinformeerde
Explanation:
geinformeerde is van toepassing op alle woorden in het lijstje
Selected response from:

katja van hellemond
Portugal
Grading comment
Bedankt iedereen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3geinformeerde
katja van hellemond
4zaakkundig, weloverwogenJack den Haan
3Ingelicht of op de hoogte zijnNicolette Scholte


Discussion entries: 2





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
geinformeerde


Explanation:
geinformeerde is van toepassing op alle woorden in het lijstje

katja van hellemond
Portugal
Native speaker of: Native in DutchDutch
Grading comment
Bedankt iedereen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jessica Mulder: De geinformeerde toestemming is h et formulier dat bijv voor een operatie getekend moet worden
2 mins

neutral  Jacqueline van der Spek: moeten er geen puntjes op de i? geïnformeerde lijkt al een stuk beter
3 mins
  -> je hebt helemaal gelijk, heb net een nieuwe computer en ben nog op zoek naar de leestekens...

agree  Tina Vonhof: Staat ook in een 'patiënten informatie' tekst die ik in het Engels vertaald heb.
7 hrs

agree  Christoph Verplancke: Geïnformeerde toestemming, geïnformeerde keuze etc. zijn gebruikelijk. "Informed consent" wordt vaak niet vertaald en is juridisch nauw omschreven, wat de andere voorstellen hier minder geschikt maakt. Zonder voorvoegsel ("wel-").
18 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zaakkundig, weloverwogen


Explanation:

Het doet wat stijfjes aan, maar de term dekt m.i. wel de lading.

Groot Woordenboek der Ned. Taal:

zaakkundig
bijv. naamw.

met het bedoelde (werk enz.) vertrouwd
synoniem: ter zake kundig
met zaakkundige hand

Iets losser, maar veel minder nauwkeurig: weloverwogen

Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 28

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Ingelicht of op de hoogte zijn


Explanation:
Ingelicht of op de hoogte zijnd past hier allebei in.

Nicolette Scholte
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch