KudoZ home » English to Dutch » Medical: Instruments

automatic triggered episode storage

Dutch translation: automatisch gestarte opslag/opname/vastlegging van episodes


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:automatic triggered episode storage
Dutch translation:automatisch gestarte opslag/opname/vastlegging van episodes
Entered by: Katrien De Clercq

11:47 Sep 12, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments / Syncope
English term or phrase: automatic triggered episode storage
Dit gaat over een nieuw apparaatje (Reveal DX) dat kan worden ingeplant om syncope vast te stellen. Het kan handmatig en automatisch worden geactiveerd. Maar ik heb moeite om van de volgende zin iets moois te maken. "It has automatic triggered episode storage for Asystole, Brady, VT and FVT and patient triggered ECG storage based on symptoms."

Vooral "automatic triggered episode storage" baart me kopzorgen.

Bedankt!

Katrien
Katrien De Clercq
automatisch gestarte opslag/opname/vastlegging van episodes
Explanation:
De trigger slaat op het 'inschakelen' van het ECG-opnameapparaat c.q. het starten van de opname van een episode, dwz een begrensde periode waarin bepaald (hart)kenmerken optreden. In jou eigen vertaling gaan het concept 'starten' en het concept 'episode' verloren.

In de zin hier wordt dat dan (b.v.): Het vastleggen van episodes van (... ) wordt door het apparaat automatisch gestart. Daarnaast kan de patiënt (desgewenst) zelf het vastleggen van een ECG starten bij bepaalde symptomen.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Bedankt, Harry!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4automatisch gestarte opslag/opname/vastlegging van episodesHarry Borsje
4automatisch-geactiveerde episodisch geheugenJack den Haan


Discussion entries: 3





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
automatisch-geactiveerde episodisch geheugen


Explanation:
Ik zou er in deze context geen moeite mee hebben, de wellicht wat meer psychisch georiënteerde term 'episodisch' hier te gebruiken.

http://users.fmg.uva.nl/jraaijmakers/PDFs/artikel ntvp.pdf
http://www.kenniscentrumbipolairestoornissen.nl/bipolaire-st...

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 134

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
automatisch gestarte opslag/opname/vastlegging van episodes


Explanation:
De trigger slaat op het 'inschakelen' van het ECG-opnameapparaat c.q. het starten van de opname van een episode, dwz een begrensde periode waarin bepaald (hart)kenmerken optreden. In jou eigen vertaling gaan het concept 'starten' en het concept 'episode' verloren.

In de zin hier wordt dat dan (b.v.): Het vastleggen van episodes van (... ) wordt door het apparaat automatisch gestart. Daarnaast kan de patiënt (desgewenst) zelf het vastleggen van een ECG starten bij bepaalde symptomen.


Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 80
Grading comment
Bedankt, Harry!