KudoZ home » English to Dutch » Medical: Pharmaceuticals

small molecule inhibitor

Dutch translation: laagmoleculaire remmer


10:52 Jun 21, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / patient information sheet
English term or phrase: small molecule inhibitor
Phase 1, Pharmacokinetic and Biological Evaluation of a Small Molecule Inhibitor of Poly ADP-Ribose Polymerase-1 (PARP-1) in Patients with Advanced Solid Tumours
Shayna Barby
Dutch translation:laagmoleculaire remmer
Explanation:
Lijkt me beter dan kleine moleculaire remmer, een term die voor verschillende interpretaties vatbaar kan zijn.

Laagmoleculair is een gebruikelijke term om moleculen met een kleine massa aan te duiden.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 20 hrs 56 mins (2005-06-23 07:49:10 GMT)
--------------------------------------------------

Beste Shayna,

Kun je een datum prikken voor de prijsuitreiking. Ik veind het nooit prettig om te zien dat mensen vragen stellen hier, maar na het juiste antwoord vergeten een bot toe te werpen. Evert-Jan
Selected response from:

Evert-Jan Puttman
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1laagmoleculaire remmerEvert-Jan Puttman
4kleine moleculaire remmer
Erik van Vliet


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kleine moleculaire remmer


Explanation:
Het gaat denkelijk om een klein organisch stofje (klein molecuul) dat de werking van het betreffende enzym remt. In het Nederlands wordt ook vaak gewoon de term inhibitor overgenomen. Het "small molecule" wordt waarschijnlijk gebruikt als onderscheid versus enerzijds grote moleculen (andere eiwitten bijvoorbeeld) en anderzijds bijvoorbeeld metaalionen (vergelijk remming van zuurstofbinding aan Hb door cianide (CN-).

Erik van Vliet
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
laagmoleculaire remmer


Explanation:
Lijkt me beter dan kleine moleculaire remmer, een term die voor verschillende interpretaties vatbaar kan zijn.

Laagmoleculair is een gebruikelijke term om moleculen met een kleine massa aan te duiden.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 20 hrs 56 mins (2005-06-23 07:49:10 GMT)
--------------------------------------------------

Beste Shayna,

Kun je een datum prikken voor de prijsuitreiking. Ik veind het nooit prettig om te zien dat mensen vragen stellen hier, maar na het juiste antwoord vergeten een bot toe te werpen. Evert-Jan

Evert-Jan Puttman
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem
3 hrs