KudoZ home » English to Dutch » Medical: Pharmaceuticals

be managed

Dutch translation: niet gegeven kan worden / achterwege kan blijven


07:23 Sep 7, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: be managed
Current evidence is inadequate to recommend which groups of children with ITP can safely be managed without therapy.
Kaat
Dutch translation:niet gegeven kan worden / achterwege kan blijven
Explanation:
bij welke groep kinderen met itp veilig de behandeling niet gegeven kan worden / achterwege kan blijven
Selected response from:

Mariette van Heteren
Netherlands
Grading comment
Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2niet gegeven kan worden / achterwege kan blijven
Mariette van Heteren
3 +2onder controle krijgen
Katrien De Clercq
4waar veilig (probleemloos) mee omgegaan kan wordenxxxNMR
4in staat zijn
joeky janusch


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
in staat zijn


Explanation:
de groep die in staat zijn zonder behandeling.

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Kate Hudson: this misses the aspect of managing the disease in these children in a safe manner
10 mins

neutral  xxxNMR: in staat tot wat? ik begrip je antwoord niet goed.
10 mins

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
niet gegeven kan worden / achterwege kan blijven


Explanation:
bij welke groep kinderen met itp veilig de behandeling niet gegeven kan worden / achterwege kan blijven

Mariette van Heteren
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: achterwege kan blijven
2 mins
  -> dank je

neutral  xxxNMR: het zijn de groepen die gemanaged worden
8 mins
  -> ja de groepen waar bij de therapie achterwege kan blijven zonder risico

agree  Harry Borsje: achterwege kan blijven (vanwege de bijwerkingen daarvan, zie http://www.itp-pv.nl/php/wat_is_itp.phtml?pagina=16 )
2 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
waar veilig (probleemloos) mee omgegaan kan worden


Explanation:
die in de praktijk probleemloos functioneren zonder therapie

xxxNMR
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
onder controle krijgen


Explanation:
http://www.capitol.state.tx.us/tlo/78R/billtext/HB01735F.HTM

Katrien De Clercq
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNMR: of onder controle houden
47 mins
  -> Ja, je hebt gelijk. Houden is beter.

agree  Tina Vonhof: with NMR.
9 hrs
  -> Dank je !