KudoZ home » English to Dutch » Medical: Pharmaceuticals

Device and Drug Combination Products

Dutch translation: combinatieproduct van medisch hulpmiddel en geneesmiddel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:device and drug combination product
Dutch translation:combinatieproduct van medisch hulpmiddel en geneesmiddel
Entered by: Antoinette Verburg

14:55 Feb 17, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: Device and Drug Combination Products
Er is zeer weinig context.
Deze woorden staan vermeld als een van de puntjes die besproken zullen worden tijdens een seminarie.
Jelle Devreese
combinatieproduct van medisch hulpmiddel en geneesmiddel
Explanation:
'Een combinatieproduct is een medisch hulpmiddel waarin een bestanddeel van bijvoorbeeld een geneesmiddel of een geneesmiddel voor geavanceerde therapie is verwerkt...' (ref. 1)

'De regelgevingregimes van geneesmiddelen en medische hulpmiddelen sluiten niet op elkaar aan. Het is dus lastig voor de betrokken producenten omdat niet duidelijk is binnen welk regelgevingsregime een bepaald product moet worden beoordeeld.' (ref. 2)



--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2009-02-17 15:35:35 GMT)
--------------------------------------------------

In mijn tweede ref. is een regel weggevallen, dus die gaat even in de herhaling:
'De regelgevingregimes van geneesmiddelen en medische hulpmiddelen sluiten niet op elkaar aan. Het is dus lastig voor de betrokken producenten omdat niet duidelijk is binnen welk regelgevingsregime een bepaald product moet worden beoordeeld. Combinatieproducten moeten voldoen aan de bepalingen van twee niet op elkaar aansluitende regimes.' (ref. 2)
.
Selected response from:

Antoinette Verburg
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2combinatieproduct van medisch hulpmiddel en geneesmiddel
Antoinette Verburg
3 -1combinatie medicijn en toedieningsmaterialenCarolien de Visser
Summary of reference entries provided
device and drugCarolien de Visser

  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
device and drug combination products
combinatie medicijn en toedieningsmaterialen


Explanation:
http://www.nutricia.nl/patient/asp/show_subject.asp?id=3260
Op deze site is alleen sprake van de toedieningsmaterialen.
Het is misschien niet de mooiste vertaling, maar ik kan nergens iets in het Nederlands vinden over echte combipakketten van medicijnen en het toedieningsmateriaal
Uit wat ik op http://www.lifescience-online.com/articles.html?portalPage=L... is het iets redelijk niews op de markt...

Carolien de Visser
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Titia Meesters: de device hoeft geen toedieningsmateriaal te zijn, al is het dat in de ref wel
20 mins

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
device and drug combination product
combinatieproduct van medisch hulpmiddel en geneesmiddel


Explanation:
'Een combinatieproduct is een medisch hulpmiddel waarin een bestanddeel van bijvoorbeeld een geneesmiddel of een geneesmiddel voor geavanceerde therapie is verwerkt...' (ref. 1)

'De regelgevingregimes van geneesmiddelen en medische hulpmiddelen sluiten niet op elkaar aan. Het is dus lastig voor de betrokken producenten omdat niet duidelijk is binnen welk regelgevingsregime een bepaald product moet worden beoordeeld.' (ref. 2)



--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2009-02-17 15:35:35 GMT)
--------------------------------------------------

In mijn tweede ref. is een regel weggevallen, dus die gaat even in de herhaling:
'De regelgevingregimes van geneesmiddelen en medische hulpmiddelen sluiten niet op elkaar aan. Het is dus lastig voor de betrokken producenten omdat niet duidelijk is binnen welk regelgevingsregime een bepaald product moet worden beoordeeld. Combinatieproducten moeten voldoen aan de bepalingen van twee niet op elkaar aansluitende regimes.' (ref. 2)
.


    Reference: http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh6nf08temv0/vh7fir380r...
    Reference: http://www.ggzbeleid.nl/2008/1711.pdf
Antoinette Verburg
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Titia Meesters
15 mins

agree  Kitty Brussaard
16 mins




Reference comments


4 mins
Reference: device and drug

Reference information:
Zou het hier kunnen gaan om een 'totaal pakket' van het medicijn en de toedieningsuitrusting, bijvoorbeeld insuline en de injectienaald, medicijn + infuus...

Carolien de Visser
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
Note to reference poster
Asker: dit is ook wat ik denk maar de vertaling vind ik allesbehave evident. bedankt