KudoZ home » English to Dutch » Medical

informed consent form

Dutch translation: toestemmingsverklaring


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:informed consent form
Dutch translation:toestemmingsverklaring
Entered by: Antoinette Verburg

22:13 Mar 1, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: informed consent form
Een document dat moet ondertekend worden vooraleer een patiënt aan een medische studie deelneemt
Lutje
instemmingsverklaring
Explanation:
Zie referentie.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-01 22:25:45 (GMT)
--------------------------------------------------

Of: \'toestemmingsverklaring\' (zie bijv. http://www.umcn.nl/patient/patientenfolders/Algemeen_/Deelna... )
Selected response from:

Antoinette Verburg
Netherlands
Grading comment
Dank je! Deze vertaling klinkt in het Nederlands minder afschrikwekkend dan in het Engels, en dat is voor mijn tekst ook de bedoeling!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1instemmingsverklaring
Antoinette Verburg
5Toestemmingsformulier voor de geïnformeerde patiënt
Nienke
4Formulier voor (vooraf) geïnformeerde toestemmingxxxtasman


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
instemmingsverklaring


Explanation:
Zie referentie.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-01 22:25:45 (GMT)
--------------------------------------------------

Of: \'toestemmingsverklaring\' (zie bijv. http://www.umcn.nl/patient/patientenfolders/Algemeen_/Deelna... )


    Reference: http://www.interapy.nl/Public2/fr_pts_deeln4.html
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1276
Grading comment
Dank je! Deze vertaling klinkt in het Nederlands minder afschrikwekkend dan in het Engels, en dat is voor mijn tekst ook de bedoeling!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michael Joseph Wdowiak Beijer: toestemmingsverklaring (zit ook in Pinkhof Medisch Engels + JurLex)
4596 days

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Formulier voor (vooraf) geïnformeerde toestemming


Explanation:
Is the correct translation. Many hits on Google and Eurodicautom.

J.

xxxtasman
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 49

1 day15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Toestemmingsformulier voor de geïnformeerde patiënt


Explanation:
Ik heb al veen van die dingen vertaald en deze vertaling kwam bij de opdrachtgever vandaan.

Nienke
Germany
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 45