KudoZ home » English to Dutch » Medical

dextrose bp

Dutch translation: Dextrose BP


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dextrose bp
Dutch translation:Dextrose BP
Entered by: Jos Essers

08:14 Mar 12, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: dextrose bp
... and Dilute in 5% Dextrose BP for Injection. Dextrose BP wordt gewoon dextrose in het Nederlands?
Marianne Sluyter
Dextrose BP
Explanation:
ik vind geen bevestiging op Nederlandstalige sites, maar volgens mij zou de BP kunnen staan voor "British Pharmacopeia"

Succes,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
Nou weet ik nog niet of dit in het Nederlands blijft staan of niet.
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Dextrose BPSerge L
1 -1dextrose bpKarel Theys


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Dextrose BP


Explanation:
ik vind geen bevestiging op Nederlandstalige sites, maar volgens mij zou de BP kunnen staan voor "British Pharmacopeia"

Succes,

Serge L.


    ervaring
Serge L
PRO pts in pair: 392
Grading comment
Nou weet ik nog niet of dit in het Nederlands blijft staan of niet.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chris Van der Auwera: Klopt inderdaad. BP staat voor British Pharmacopoeia hier. Het is bedoeld om een kwaliteit van een product/stof aan te duiden.
19 mins
  -> Bedankt, ik meende me te herinneren dat ik dat lang geleden ergens gelezen had

24 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): -1
dextrose bp


Explanation:
Op Eurodicautom vind je base pair (basenpaar) voor bp (geneeskunde). Verder weet ik het ook niet.
Als je op bijv. Google "medical abbreviations" intikt, krijg je een heleboel links zoals:

http://www.pharma-lexicon.com/
http://www.geocities.com/Vienna/Opera/8462/medical_abbreviat...

Misschien vind je daar wat.
Succes


    Reference: http://www.pharma-lexicon.com/
    Reference: http://www.geocities.com/Vienna/Opera/8462/medical_abbreviat...
Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 207

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Titia Meesters: basenparen hebben in elk geval niets met dextrose te maken. dextrose is een suiker en geen nucleinezuur. ik weet het ook (nog) niet, succes ermee..
9 mins