KudoZ home » English to Dutch » Medical

tissue advancement

Dutch translation: tissue advancement (en dan cursief zetten)


15:11 Mar 14, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: tissue advancement
als je een stukje weefsel te kort komt kan je dat herstellen met weefseltransplantatie of tissue advancement: op de een of andere manier het weefsel aanzetten tot groei, is daar een nederlandse term voor?
Titia Meesters
Dutch translation:tissue advancement (en dan cursief zetten)
Explanation:
In de Pinkhof vond ik wel "tissue expansion": het oprekken van weefsel d.m.v. een siliconenballon die stapsgewijs wordt opgevuld met een fysiologische zoutoplossing.
Selected response from:

Nienke
Germany
Grading comment
Nogmaals bedankt Nienke! Waarschijnlijk gaat het overigens om het uitrekken van een stukje weefsel door er gaatjes in te ponsen, dus niet om groeistimulering. Ik heb er 'advancement techniek' van gemaakt...Titia
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4WeefselkweekSerge L
4weefseluitbreiding
Sven Petersson
1tissue advancement (en dan cursief zetten)
Nienke


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Weefselkweek


Explanation:
vb.:

"Daarnaast moet er een beleid worden gevoerd op het punt van menselijke orgaandonatie in brede zin en de preventie van ziekte. Het onderzoek naar alternatieven, zoals de bio-engineering, de weefselkweek, de kunstorganen en de gentherapie, waarvan een deel nog absoluut in de kinderschoenen staat, moet ook alle aandacht krijgen."

Succes,

Serge L.


    Reference: http://www.parlement.nl/doc/pve/docs/1999-2000/046-9900pve00...
Serge L
PRO pts in pair: 392
Grading comment
weefselkweek doe je in een lab met losse cellen..bedankt
The asker has declined this answer
Comment: weefselkweek doe je in een lab met losse cellen..bedankt

20 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
tissue advancement (en dan cursief zetten)


Explanation:
In de Pinkhof vond ik wel "tissue expansion": het oprekken van weefsel d.m.v. een siliconenballon die stapsgewijs wordt opgevuld met een fysiologische zoutoplossing.

Nienke
Germany
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 45
Grading comment
Nogmaals bedankt Nienke! Waarschijnlijk gaat het overigens om het uitrekken van een stukje weefsel door er gaatjes in te ponsen, dus niet om groeistimulering. Ik heb er 'advancement techniek' van gemaakt...Titia

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
weefseluitbreiding


Explanation:
Implicit in answer.


    Reference: http://www.infantvision.com/press_support_addition.html
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 165