KudoZ home » English to Dutch » Medical

melt related complications

Dutch translation: verweken


15:15 Mar 14, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: melt related complications
bij een synthetisch transplantaat dat bestaat uit polymeren: melting als postoperatieve complicatie waardoor het transplantaat moest worden verwijderd
Titia Meesters
Dutch translation:verweken
Explanation:
Ik zou het eerder hierop houden. Verweken in de betekenis dat het materiaal zijn stevigheid, stugheid verliest, ontaard ev zelfs oplost door de lichaamsvochten.
Selected response from:

AAAmedical
Belgium
Grading comment
Bedankt voor je hulp! Een oogarts/onderzoeker dacht ook nog aan versmelten in de zin van samensmelten. Ik heb het in eerste instantie op verweken gehouden maar heb de twee opties wel teruggegeven aan de opdrachtgever.
Titia
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4verweken
AAAmedical
4smelten en complicaties in relatie ermeeNicolo


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
smelten en complicaties in relatie ermee


Explanation:
het goed kan worden gesmolten en welke complicaties daarbij optreden. Voorts is
vanwege de vormgevingsaspecten van de smelt gekeken naar de mogelijkheden van ...
www.metaalrest.nl/projecten/casebeschrijvingen/IBET.html


    Reference: http://www.metaalrest.nl/projecten/casebeschrijvingen/IBET.h...
Nicolo
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 13

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Antoinette Verburg: Het betreft hier een medische context. Een referentie m.b.t. het smelten van rioolwaterzuiveringsslib lijkt me daarom niet zo toepasselijk...
26 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
verweken


Explanation:
Ik zou het eerder hierop houden. Verweken in de betekenis dat het materiaal zijn stevigheid, stugheid verliest, ontaard ev zelfs oplost door de lichaamsvochten.

AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 139
Grading comment
Bedankt voor je hulp! Een oogarts/onderzoeker dacht ook nog aan versmelten in de zin van samensmelten. Ik heb het in eerste instantie op verweken gehouden maar heb de twee opties wel teruggegeven aan de opdrachtgever.
Titia