KudoZ home » English to Dutch » Medical

pad

Dutch translation: oogverband


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pad
Dutch translation:oogverband
Entered by: Evert DELOOF-SYS

15:17 Mar 14, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: pad
Na de oogoperatie wordt het oog beschermd met antibioticumzalf en een ‘pad’ voor de eerste 12 uur: is dat een oogverband?
Titia Meesters
oogverband
Explanation:
en als dit je niet echt zint, kun je ook een 'oogpleister' en heel misschien eventueel zelfs een 'oogdop' gebruiken -hangt van de aard van de nodige bescherming af

Bestandsformaat: Microsoft Word 97 for Macintosh - HTML versie
... Oogspoelen. 9.4 Oogboldruk meten. 9.5 Oogverband
aanbrengen (oogdop, oogkompres, oogpleister).

www.bsl.nl/html/kompas/map_da.doc
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt! Eigenlijk zocht ik naar een bevestiging, bv of het nu een verband, pleister of kapje moest zijn. Ik heb het op oogverband gehouden. Titia.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5oogverband
Evert DELOOF-SYS
4een verbandNicolo


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
een verband


Explanation:
:)

Nicolo
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 13

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
oogverband


Explanation:
en als dit je niet echt zint, kun je ook een 'oogpleister' en heel misschien eventueel zelfs een 'oogdop' gebruiken -hangt van de aard van de nodige bescherming af

Bestandsformaat: Microsoft Word 97 for Macintosh - HTML versie
... Oogspoelen. 9.4 Oogboldruk meten. 9.5 Oogverband
aanbrengen (oogdop, oogkompres, oogpleister).

www.bsl.nl/html/kompas/map_da.doc

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Bedankt! Eigenlijk zocht ik naar een bevestiging, bv of het nu een verband, pleister of kapje moest zijn. Ik heb het op oogverband gehouden. Titia.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anneken
11 mins

agree  Karel Theys
40 mins

agree  AAAmedical
41 mins

agree  Elisabeth Ghysels
1 hr

agree  joeky janusch
15 hrs