KudoZ home » English to Dutch » Medical

through-and-through suture

Dutch translation: doorsteekhechting


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:through-and-through suture
Dutch translation:doorsteekhechting
Entered by: Bart B. Van Bockstaele

10:09 May 14, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: through-and-through suture
The tube is then drawn into the stomach by gentle traction on the bougie until its funnel can be felt to engage the stricture. The bougie is then disengaged from the tube. THE LATTER IS NEXT TETHERED TO THE STOMACH OR ABDOMINAL OESOPHAGUS USING A THROUGH-AND-THROUGH SUTURE OF BRAIDED NYLON.
Shayna Barby
doorsteekhechting
Explanation:
Dit woord bestaat niet, maar het drukt wel uit waar het om gaat. De tube wordt hier aan de maag of de abdominale slokdarm vastgezet door de naald heen en weer door beide wanden te steken. Wanneer er twee "buizen" aan elkaar worden gezet, zoals hier, gebeurt dit vaak in combinatie met een matrashechting.

Selected response from:

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Grading comment
Hartelijk dank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Doorlopende hechtingSerge L
4doorsteekhechting
Bart B. Van Bockstaele


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Doorlopende hechting


Explanation:
vb.:

"71. Hechtingen verwijderen:
- enkelvoudige geknoopt
- agraves
- intracutaan draad
- doorlopende hechting"

"Na nauwkeurige hemostase wordt het defect met een doorlopende hechting gesloten."

Succes,

Serge L.


    Reference: http://www.ziekenhuis.nl/handboeken/verpleeg/9.html
    Reference: http://www.chirurgen-leeuwarden.org/pakan2.htm
Serge L
PRO pts in pair: 392

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
0 min

agree  joeky janusch
1 hr
  -> Bedankt allebei!

disagree  Bart B. Van Bockstaele: een through-and-through suture is niet hetzelfde als een continuous suture.
5 days

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
doorsteekhechting


Explanation:
Dit woord bestaat niet, maar het drukt wel uit waar het om gaat. De tube wordt hier aan de maag of de abdominale slokdarm vastgezet door de naald heen en weer door beide wanden te steken. Wanneer er twee "buizen" aan elkaar worden gezet, zoals hier, gebeurt dit vaak in combinatie met een matrashechting.




    Reference: http://www.buzard.com/Physician/Lectures/papers/INOPKER.pdf
    Reference: http://www.schisis.nl/ogen/oculopl_bestanden/ptoacq.htm
Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231
Grading comment
Hartelijk dank.