KudoZ home » English to Dutch » Medical

lipolytic

Dutch translation: lipolytisch (vetafbrekend)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lipolytic
Dutch translation:lipolytisch (vetafbrekend)
Entered by: Evert DELOOF-SYS

14:31 May 30, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: lipolytic
The effect of coffee, when it is used in a cosmetic product. It has a 'lipolytic' effect. Is dit misschien:
Vetsplitsend?
Vetafvoerend?
Sandra
lipolytisch (vetafbrekend)
Explanation:
Bij dergelijke vertalingen houd ik het graag een beetje wetenschappelijk:)

Ref.:

... Het werkt lipolytisch (vetafbrekend) op de vetcellen waardoor meer vetzuren in het ... van
growth-hormone releasing hormone E, een product van de hypothalamus, dat ...

www.dinoos.nl/acromegalie.htm

www.in.nl/sites/me-cvs/scripties/UTRECHT.TXT

... GH mobiliseert vrije vetzuren uit vetweefsel en verhoogt de vetzuurverbranding (lipolytisch ... met
een vergelijkbare werking als cortisol, het voornaamste product ...

... te blokkeren. Deze gels hebben ook een lipolytisch effect, wat betekent
dat ze het vet in de vetcellen oplossen. Het is trouwens ...

www.multipharma.be/multi_nl/pharmagazines/ multi_p7pha3_3nl.htm
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2lipolytisch (vetafbrekend)
Evert DELOOF-SYS
4vetoplosend
AAAmedical
4vetsplitsend en vetafvoerend
Henk Peelen


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vetsplitsend en vetafvoerend


Explanation:
Dorland's illustrated dictionary of medicine:
lipolytic: pertaining to, charactayzed by, or causing the decomposition or splitting up of fat

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vetoplosend


Explanation:
vetafsplitsend

Het eerste eerder voor een dermatologisch cosmeticum , het tweede een oraal product


    Pinkhof
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 139

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
lipolytisch (vetafbrekend)


Explanation:
Bij dergelijke vertalingen houd ik het graag een beetje wetenschappelijk:)

Ref.:

... Het werkt lipolytisch (vetafbrekend) op de vetcellen waardoor meer vetzuren in het ... van
growth-hormone releasing hormone E, een product van de hypothalamus, dat ...

www.dinoos.nl/acromegalie.htm

www.in.nl/sites/me-cvs/scripties/UTRECHT.TXT

... GH mobiliseert vrije vetzuren uit vetweefsel en verhoogt de vetzuurverbranding (lipolytisch ... met
een vergelijkbare werking als cortisol, het voornaamste product ...

... te blokkeren. Deze gels hebben ook een lipolytisch effect, wat betekent
dat ze het vet in de vetcellen oplossen. Het is trouwens ...

www.multipharma.be/multi_nl/pharmagazines/ multi_p7pha3_3nl.htm


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bart B. Van Bockstaele: Klopt ten volle. De lypolyse gebeurt overigens onder invloed van lipases.
3 hrs

agree  Paul Adriaenssens
297 days