KudoZ home » English to Dutch » Medical

elasticizing ingredient

Dutch translation: ingrediënten die de elasticiteit van de huid verhogen


08:26 Jun 4, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: elasticizing ingredient
The function of an ingredient of cosmetic products
Example context:
"....contains elasticizing ingredients such as ...."
sandra
Dutch translation:ingrediënten die de elasticiteit van de huid verhogen
Explanation:
... lijkt mij de meest voor de hand liggende vertaling in deze context.

HTH

Anneken
Selected response from:

Anneken
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2ingrediënten die de elasticiteit van de huid verhogen
Anneken
5ingrediënten die een versoepelende werking hebben
Evert DELOOF-SYS
4elasticiteit verhogende ingredientenTT&V


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
ingrediënten die de elasticiteit van de huid verhogen


Explanation:
... lijkt mij de meest voor de hand liggende vertaling in deze context.

HTH

Anneken

Anneken
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 16
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AAAmedical: de andere vertalingen zijn ook correct maar ik vind deze het 'mooist'
22 hrs
  -> Bedankt!

agree  Sasdeklerk
5 days
  -> Bedankt!

28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ingrediënten die een versoepelende werking hebben


Explanation:
of zelfs 'versoepelende ingrediënten', alhoewel ik dit wat bizar klinken vind.

By the way, Sandra, je post je vragen in het verkeerde talenpaar en ik vrees dat iemand binnenkort je vragen zal verwijderen, omdat het niet de bedoeling kan zijn dat wij hier een hele resem vragen beantwoorden die -laten we eerlijk wezen- weinig om het lijf hebben.
Een beetje zoekwerk via een van de vele zoekrobotten of on line woordenboeken moet je onmiddellijk alle antwoorden geven.

Ref.:

... Deze is verrijkt met huidverzorgende ingrediënten, zoals aloë vera, citrus en ... schuim
bevat oliedruppeltjes, die loslaten en hun verzachtende en versoepelende ...

www.abcdrogist.nl/nieuw_in_schap/nieuw.html

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
elasticiteit verhogende ingredienten


Explanation:
Groeten
Petra

TT&V
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 60