KudoZ home » English to Dutch » Medical

human antibody

Dutch translation: menselijk antilichaam


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:human antibody
Dutch translation:menselijk antilichaam
Entered by: Carla Zwanenberg

12:49 Aug 27, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: human antibody
utilize fully human antibody technology
menselijk antilichaam
Explanation:
Zie bijvoorbeeld:

http://www.biopharmafund.nl/Dutch Site/Monthly Letters/NewsL...
Knoll en Cambridge Antibody Technology werken samen aan de ontwikkeling van D2E7, een veelbelovend geheel menselijk antilichaam dat gebruikt wordt tegen chronische ontstekingen..
Selected response from:

Carla Zwanenberg
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7menselijk antilichaam
Carla Zwanenberg
5 +1humane antilichamen
AAAmedical
2 -2menselijk afweersysteem
Jos Essers


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
menselijk antilichaam


Explanation:
Zie bijvoorbeeld:

http://www.biopharmafund.nl/Dutch Site/Monthly Letters/NewsL...
Knoll en Cambridge Antibody Technology werken samen aan de ontwikkeling van D2E7, een veelbelovend geheel menselijk antilichaam dat gebruikt wordt tegen chronische ontstekingen..



    Reference: http://www.biopharmafund.nl/Dutch%20Site/Monthly%20Letters/N...
Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 317

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cassandra Greer: http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/640800001.html
12 mins

agree  joeky janusch
24 mins

agree  tonnie
2 hrs

agree  GertV
2 hrs

agree  Elisabeth Ghysels
3 hrs

agree  AAAmedical
3 hrs

agree  Tea Fledderus
5 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -2
menselijk afweersysteem


Explanation:
.

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  AAAmedical: antilichamen maken slechts een deel uit van het complexe afweersysteem
29 mins

disagree  Leo te Braake | dutCHem: geen sprake van!
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
humane antilichamen


Explanation:
heel veel ref terug te vinden waaronder:

Een zegsman van ABN AMRO motiveert de interesse van zijn bedrijf met een verwijzing naar de zijns insziens grote mogelijkheden van de Utrechtse immunologen. "U-BiSys beschikt over een goede basis om uit te kunnen groeien tot een van de belangrijkste spelers in het veld van op humane antilichamen gebaseerde medicijnen. Volgens Martijn Kleijwegt van Life Sciences Partners neemt het nog jonge U-BiSys nu al een prominente plaats in in deze sector van het biomedisch onderzoek. "Onze investering is een teken van vertrouwen dat dit bedrijf de komende jaren erg succesvol zal worden."



    Reference: http://ublad.warande.uu.nl/ubladen/31/01/061ubisys.html
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 139

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  f.a.x. Translations b.v.
1 day15 hrs
  -> dank je