KudoZ home » English to Dutch » Medical

tip

Dutch translation: tip


10:38 Jan 7, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: tip
Some context:

XXX Tips
Instructions for Use
Nonsterile

Contents
1 Tip
1 Flue assembly
1 Large O-ring
1 Small O-ring
1 Tip cleaner

Introduction

Tips are available at two frequencies: 23 kHz and 36kHz.

Thread the tip of choice onto the handpiece connecting body. Turn the tip until it is finger tight.
Shayna Barby
Dutch translation:tip
Explanation:
Cardiochirurgen in Nederland gebruiken "kathetertip" voor het Engelse "catheter tip". Aldus een bevriend cardiochirurg van het UMC St. Radboud in Nijmegen.
Of dit ook bij andere disciplines zo is weet ik natuurlijk niet.
Selected response from:

Toiny Van der Putte-Rademakers
Grading comment
Hartelijk dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4punt of uiteinde
Henk Peelen
5tipToiny Van der Putte-Rademakers
4dop of dopjeBenny Raemaekers
3kopstukeldira
3tip
Titia Meesters
1Contactpunt/Geleidepunt
Willemina Hagenauw


Discussion entries: 1





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
punt of uiteinde


Explanation:
niet bijzonder verhelderend, maar toch de meest logische keuzemogelijkheden, lijkt me.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Leistra
4 hrs

agree  Saskia Steur
5 hrs

agree  vixen
23 hrs

agree  Satie
1 day1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Contactpunt/Geleidepunt


Explanation:
Zomaar wat ideeen, want ik denk dat je zonder meer informatie hier erg mee in het duister verkeert. Persoonlijk zou ik de klant vragen om een uitleg over wat de "tip" doet of welke functie hij heeft.

Veel succes!

Willemina Hagenauw
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 408

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tip


Explanation:
Je zou inderdaad meer moeten weten wat dit precies is om echt zeker te zijn, maar in veel gevallen - bijvoorbeeld bij verwisselbare pipetpunten voor eenmalig gebruik bij micropipetten is de gangbare benaming "tip(s)".


    eigen ervaring in medisch onderzoek
Titia Meesters
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 338

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
tip


Explanation:
Cardiochirurgen in Nederland gebruiken "kathetertip" voor het Engelse "catheter tip". Aldus een bevriend cardiochirurg van het UMC St. Radboud in Nijmegen.
Of dit ook bij andere disciplines zo is weet ik natuurlijk niet.

Toiny Van der Putte-Rademakers
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 143
Grading comment
Hartelijk dank!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dop of dopje


Explanation:
Am performing the same test translation.

Benny Raemaekers
Belgium
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 102

1 day4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kopstuk


Explanation:
op technisch gebied word het een kopstuk genoemd; een werkt op 23 kHz en de andere op 36kHz.

... en tenslotte kunt u nog de zuigerstand uit het kopstuk draaien..
home.concepts.nl/~staal/onderdelen/werkplaats.html

.. het hele kopstuk bevat slechts 4 onderdelen! ...
www.wjkoster.nl./wjkoster_kidde.html

eldira
Indonesia
Native speaker of: Native in IndonesianIndonesian
PRO pts in pair: 51