KudoZ home » English to Dutch » Medical

a home care referral decision

Dutch translation: besluit tot doorverwijzing naar de thuiszorg


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:home care referral decision
Dutch translation:besluit tot doorverwijzing naar de thuiszorg

14:50 Jan 9, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: a home care referral decision
De thuisverpleegkundige geeft een "home care referral decision" om het ontslag van de patiënt uit het ziekenhuis te verbeteren.
Katelijn Van de Velde
besluit tot doorverwijzing naar thuisverpleging
Explanation:
Ik weet niet of er een geijkte term bestaat in het Nederlands, maar ik denk dat "doorverwijzing naar thuisverpleging" of "doorverwijzing naar thuiszorg" wel mogelijk zijn.

HTH

Gert
Selected response from:

GertV
Belgium
Grading comment
bedankt voor de vlugge respons!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1verwijsbesluit voor aan huis behandeling
Debbie Fung-A-Wing
4besluit tot doorverwijzing naar thuisverpleging
GertV


Discussion entries: 1





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
besluit tot doorverwijzing naar thuisverpleging


Explanation:
Ik weet niet of er een geijkte term bestaat in het Nederlands, maar ik denk dat "doorverwijzing naar thuisverpleging" of "doorverwijzing naar thuiszorg" wel mogelijk zijn.

HTH

Gert

GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 250
Grading comment
bedankt voor de vlugge respons!!!

25 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
verwijsbesluit voor aan huis behandeling


Explanation:
dit is een aanbeveling voor medische behandeling/therapie aan huis

Debbie Fung-A-Wing
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Satie
0 min