KudoZ home » English to Dutch » Medical

low flap transverse

Dutch translation: bikinisnede, horizontale snede, dwarse snede


11:57 Mar 23, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: low flap transverse
Het gaat om een keizersnede:

There are two types of uterine incision: the low flap transverse and a classical vertical incision.

Deze tekst is bestemd voor leken.
Sandra van Bijsterveld
Netherlands
Dutch translation:bikinisnede, horizontale snede, dwarse snede
Explanation:
A patient information publication of the Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie refers to this:

-> "DE OPERATIE ZELF
Bijna altijd maakt de gynaecoloog een ‘bikinisnede’, een horizontale (dwarse) snede van 10-15 cm vlak boven het schaambeen, ongeveer rond de haargrens. Bij uitzondering wordt soms een snede van de navel naar beneden gemaakt." (p. 3)
http://www.nvog.nl/files/keizersnede.pdf
Selected response from:

Chris Hopley
Netherlands
Grading comment
Dank je!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3bikinisnede, horizontale snede, dwarse snede
Chris Hopley
5incisie in de bikinilijn
Jacqueline van der Spek


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
bikinisnede, horizontale snede, dwarse snede


Explanation:
A patient information publication of the Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie refers to this:

-> "DE OPERATIE ZELF
Bijna altijd maakt de gynaecoloog een ‘bikinisnede’, een horizontale (dwarse) snede van 10-15 cm vlak boven het schaambeen, ongeveer rond de haargrens. Bij uitzondering wordt soms een snede van de navel naar beneden gemaakt." (p. 3)
http://www.nvog.nl/files/keizersnede.pdf


    Reference: http://www.nvog.nl/files/keizersnede.pdf
    Reference: http://www.nvog.nl/
Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 785
Grading comment
Dank je!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GertV
1 hr

agree  AAAmedical: lijkt me inderdaad gepast in een telst voor leken
4 hrs
  -> Yes, in "lay English" this is often known as a 'bikini line incision'.

agree  Atty Peelen
1 day2 hrs

36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
incisie in de bikinilijn


Explanation:
de klassieke keizersnede werd vertikaal gemaakt, waardoor er een lang litteken over bleef

Tegenwoordig wordt er zoveel mogelijk gebruik gemaakt van een incisie in de bikinilijn vanuit cosmetische oogpunt

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832