KudoZ home » English to Dutch » Medical

prescription medicines

Dutch translation: voorgeschreven medicijnen/ geneesmiddelen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Prescription medicins
Dutch translation:voorgeschreven medicijnen/ geneesmiddelen

14:57 Mar 24, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: prescription medicines
Make sure to take the prescription medicines you need
Tineke Blokzijl - Haar
voorgeschreven medicijnen
Explanation:
*

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-24 15:03:21 (GMT)
--------------------------------------------------

... Vraag een second opinion aan bij onduidelijkheid over de (bij)werking van de voorgeschreven medicijnen, die je eigen arts of specialist niet kan ophelderen;. ...
www.npcf.nl/vraaginbeeld/2002_2/mjaz.htm - 11k - En cache - Pages similaires

... De Universiteit van Utrecht doet onderzoek. Van alle voorgeschreven medicijnen in Nederland is ongeveer driekwart bestemd voor chronisch zieken. ...
www.nrc.nl/dossiers/profielen/Chronisch_zieken/ 1005200202712.html
Selected response from:

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Grading comment
Dank je wel voor je hulp, dit was wat ik zelf ook al gedacht had, maar ik wilde het voor de zekerheid even checken.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6voorgeschreven medicijnenElisabeth Toda-v.Galen
5 +3voorgeschreven medicijnen/geneesmiddelenIDEAD Transl
5 +1voorgeschreven geneesmiddelen
Evert DELOOF-SYS
5 +1geneesmiddelen op recept
Jacqueline van der Spek
5geneesmiddelen op voorschriftBenny Raemaekers


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
voorgeschreven medicijnen


Explanation:
*

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-24 15:03:21 (GMT)
--------------------------------------------------

... Vraag een second opinion aan bij onduidelijkheid over de (bij)werking van de voorgeschreven medicijnen, die je eigen arts of specialist niet kan ophelderen;. ...
www.npcf.nl/vraaginbeeld/2002_2/mjaz.htm - 11k - En cache - Pages similaires

... De Universiteit van Utrecht doet onderzoek. Van alle voorgeschreven medicijnen in Nederland is ongeveer driekwart bestemd voor chronisch zieken. ...
www.nrc.nl/dossiers/profielen/Chronisch_zieken/ 1005200202712.html

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 40
Grading comment
Dank je wel voor je hulp, dit was wat ik zelf ook al gedacht had, maar ik wilde het voor de zekerheid even checken.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  joeky janusch
3 mins

agree  AAAmedical
34 mins

agree  Titia Meesters
3 hrs

agree  Chantal Henno
10 hrs

agree  Tina Vonhof
14 hrs

agree  Saskia Steur
20 hrs
  -> merci à tous

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
voorgeschreven geneesmiddelen


Explanation:
voorgeschreven geneesmiddelen (in zin van geneesmiddelen waarvoor een voorschrift vereist is)

Vb van gebruik in zin:

... Medische Consumptie : Gebruik van Voorgeschreven Geneesmiddelen. ... Gebruik van
voorgeschreven geneesmiddelen tegen astma, Gebruik van anticonceptiva. ...
www.iph.fgov.be/sasweb/his/nl/fig431.htm -

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
7 mins

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
voorgeschreven medicijnen/geneesmiddelen


Explanation:
medicijnen met doktersrecept/voorschrift
zie Van Dale en internet

IDEAD Transl
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Massimo Lencioni
2 mins

agree  Annelies Vonk: prescription medicines as opposed to over-the-counter medicines (vrij/zonder recept verkrijgbare geneesmiddelen)
21 mins

agree  vixen
30 mins

57 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
geneesmiddelen op voorschrift


Explanation:
in tegenstelling tot geneesmiddelen zonder voorschrift verkrijgbaar bij de apotheker

Benny Raemaekers
Belgium
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 102

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
geneesmiddelen op recept


Explanation:
Denk er aan de geneesmiddelen die uw arts u voorgeschreven heeft ook in te nemen/te gebruiken

of

Gebruik de medicijnen die uw arts u heeft voorgeschreven volgens de adviezen die u heeft gekregen ( van uw arts of apotheker)

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  avantix
3 hrs
  -> dank je wel!