KudoZ home » English to Dutch » Medical

dermis

Dutch translation: lederhuid


17:50 Mar 24, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Medical / skin
English term or phrase: dermis
dermatology
matthew hewitt
Dutch translation:lederhuid
Explanation:
of corium, één van de drie lagen van de huid.

Uit Leerboek voor de kosmetiek
Uitg. The Container
Selected response from:

xxxNicolette Ri
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1lederhuidxxxNicolette Ri
4 +2huid
AAAmedical


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
huid


Explanation:
of corium

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-24 18:30:27 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Het hangt er een beetje van af of je tekst al dan niet voor leken bestemd is.

Voor leken is huid: de dermis

Voor dermatologen bestaat de huid uit 3 grote lagen:
Ze bestaat uit drie delen. Het bovenste (=buitenste) gedeelte wordt gevormd door de opperhuid: de epidermis. Daaronder ligt de lederhuid: het corium of de dermis. Deze lagen vormen de huid in engere zin. Het onderste gedeelte is het onderhuidse bindweefsel: de zogenaamde subcutis (bindweefsel is weefsel dat dient tot verbinding en steun van andere weefsels en organen). Onder de subcutis bevindt zich de vetlaag. In de huid bevinden zich ook huidaanhangsels: talgklieren, zweetklieren, haarwortels en plaatsen waar nagels worden aangemaakt worden, het nagelbed.


    Pinkhof geneeskundig woordenboek
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 139

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
22 mins
  -> dank je

agree  SIOE DARTANA
1 day8 hrs

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
lederhuid


Explanation:
of corium, één van de drie lagen van de huid.

Uit Leerboek voor de kosmetiek
Uitg. The Container

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 123

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: ook Kerkhof's woordenboek geneeskunde: lederhuid, huid, dermis
9 mins