KudoZ home » English to Dutch » Medical

collagen

Dutch translation: collageen


17:53 Mar 24, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Medical / skin
English term or phrase: collagen
dermatology
matthew hewitt
Dutch translation:collageen
Explanation:
"Bindweefsel vormt een belangrijk onderdeel van iedere structuur in het lichaam. Het voornaamste bestanddeel ervan is een eiwit dat collageen wordt genoemd. ..."
Medisch Gezondheisboek voor het hele gezin, blz. 556
Uitg. Zomer & Keunig.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-24 18:15:57 (GMT)
--------------------------------------------------

sorry, Gezondheidsboek natuurlijk
Selected response from:

xxxNicolette Ri
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6collageenxxxNicolette Ri
4 +1collagen
Henk Peelen
1collageenSIOE DARTANA


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
collagen


Explanation:
scleroproteïne in bindweefsel


woordenboek geneeskunde

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jacqueline van der Spek: collageen!
1 hr
  -> Ik heb alleen maar reisgidsen voor Spanje, Australië, Nieuw Zeeland en de VS. En daar schrijven ze het met één e

agree  Will Matter
3 hrs

22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
collageen


Explanation:
"Bindweefsel vormt een belangrijk onderdeel van iedere structuur in het lichaam. Het voornaamste bestanddeel ervan is een eiwit dat collageen wordt genoemd. ..."
Medisch Gezondheisboek voor het hele gezin, blz. 556
Uitg. Zomer & Keunig.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-24 18:15:57 (GMT)
--------------------------------------------------

sorry, Gezondheidsboek natuurlijk

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 123
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AAAmedical
9 mins

agree  Henk Peelen
1 hr

agree  Massimo Lencioni
2 hrs

agree  Will Matter
3 hrs

agree  Atty Peelen
8 hrs

agree  Saskia Steur
17 hrs

1 day8 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
collageen


Explanation:
er is geen specifiek Nederlands woord

SIOE DARTANA
Canada
PRO pts in pair: 8