KudoZ home » English to Dutch » Medical

chemical ice pack

Dutch translation: coldpack


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:chemical ice pack
Dutch translation:coldpack

10:20 Mar 26, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: chemical ice pack
First Aid
Tineke Blokzijl - Haar
instant cold pack
Explanation:
bestaat uit een zak met 2 stoffen die wanneer "het balletje" met de katalysator er in door er in te knijpen kapot gaat een chemische reactie met elkaar aangaan en ijskoud worden.

Wordt gebruikt bij verstuikingen etc. als er geen gewoon ijs voorhanden is.



--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-26 10:26:05 (GMT)
--------------------------------------------------

hier vind je een voorbeeld (plaatje) http://www.benima.nl/productgroup/172&path=59|172

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-26 10:26:22 (GMT)
--------------------------------------------------

hier vind je een voorbeeld (plaatje) http://www.benima.nl/productgroup/172&path=59|172
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
En opnieuw bedankt Jacqueline!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5coldpack
AAAmedical
5instant cold pack
Jacqueline van der Spek


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
instant cold pack


Explanation:
bestaat uit een zak met 2 stoffen die wanneer "het balletje" met de katalysator er in door er in te knijpen kapot gaat een chemische reactie met elkaar aangaan en ijskoud worden.

Wordt gebruikt bij verstuikingen etc. als er geen gewoon ijs voorhanden is.



--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-26 10:26:05 (GMT)
--------------------------------------------------

hier vind je een voorbeeld (plaatje) http://www.benima.nl/productgroup/172&path=59|172

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-26 10:26:22 (GMT)
--------------------------------------------------

hier vind je een voorbeeld (plaatje) http://www.benima.nl/productgroup/172&path=59|172

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832
Grading comment
En opnieuw bedankt Jacqueline!

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
coldpack


Explanation:
Van De Nederlandse Koninklijke EHBO vereniging:

Coldpack:
Voor het koelen van een blessure bestaan verschillende hulpmiddelen. Een 'coldpack' koelt het gewricht bij verstuiking of verzwikking en vermindert de zwelling en de pijn. Een 'coldpack' kan slechts een keer gebruikt worden. Het bestaat uit kristallen en een oplosmiddel, die door een vlies van elkaar zijn gescheiden. Door dit vlies kapot te knijpen lossen de kristallen op en blijft het zakje 30 minuten ijskoud. Het is erg handig, klein en voor eenmalig gebruik.


    Reference: http://www.home.zonnet.nl/ehbo-hoofddorp/thema.htm
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 139