KudoZ home » English to Dutch » Medical

ridge augmentation

Dutch translation: randopbouw


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ridge augmentation
Dutch translation:randopbouw
Entered by: xxxblomguib

19:17 Jun 28, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: ridge augmentation
is dit nu randophoging/randverhoging of randvorming? Vakgebied is het plaatsen van implantaten.
xxxblomguib
randopbouw
Explanation:
HTH,
Jacqueline
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
dit is inderdaad precies het juiste woord; niet enkel de verhoging zoals ik dacht, maar de volledige "opbouw". Hartelijk bedankt!

3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4randverhoging
joeky janusch
4randopbouw
Jacqueline van der Spek
3 -1plooivorming
Henk Peelen


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
plooivorming


Explanation:
lijkt me een voldoende veilige vertaling

Internetreferentie:
Denk hierbij aan verschuivingen, plooivorming of rimpelen van het hoornvliesflapje


    Reference: http://www.retina-tec.nl/NewFiles/9Animaties.html
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jacqueline van der Spek: we hebben het hier over tanden!
6 mins
  -> oh, hadden we het dan ergens over? Waar haal jij die tanden zo gauw vandaan? zijn het geen valse?

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
randopbouw


Explanation:
HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832
Grading comment
dit is inderdaad precies het juiste woord; niet enkel de verhoging zoals ik dacht, maar de volledige "opbouw". Hartelijk bedankt!

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
randverhoging


Explanation:
Ik zou het hier op houden, hoewel ik geen hits op Google vind.

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230