KudoZ home » English to Dutch » Medical (general)

obstructive uropathy

Dutch translation: Obstructieve Uropathie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:obstructive uropathy
Dutch translation:Obstructieve Uropathie
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

13:13 May 17, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Medical (general) / MP3-speler
English term or phrase: obstructive uropathy
Machine voor het controleren van de blaasdruk:

LPP may be used to document stress urinary incontinence or to assess the risk of obstructive uropathy.
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
Obstructieve Uropathie
Explanation:
Ik moet zeggen dat ik geen expert ben in medicijnen, maar dit leek me een logische oplossing. Het geeft ook hits met Google.

www.erfelijkheid.nl/zena/obstr.php

"dreigende neurologische complicaties of met ernstige obstructieve uropathie"
http://www.freya.nl/medisch/lucrin.htm
Selected response from:

Zsanett Rozendaal-Pandur
Hungary
Grading comment
Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5obstructieve uropathieGreta Crauwels
3 +2Obstructieve Uropathie
Zsanett Rozendaal-Pandur


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Obstructieve Uropathie


Explanation:
Ik moet zeggen dat ik geen expert ben in medicijnen, maar dit leek me een logische oplossing. Het geeft ook hits met Google.

www.erfelijkheid.nl/zena/obstr.php

"dreigende neurologische complicaties of met ernstige obstructieve uropathie"
http://www.freya.nl/medisch/lucrin.htm


Zsanett Rozendaal-Pandur
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
16 mins

agree  Sanmar
4 hrs

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
obstructieve uropathie


Explanation:
Definitie
Nierziekte als gevolg van belemmering van urineafvloed door aangeboren vernauwingen in de urinewegen (uretrastenose, uretrakleppen, ureterstenose, pyelo-urethrale overgangsstenose(=sub-pelviene stenose)).




    Reference: http://www.erfocentrum.nl/arts/zena/obstr_arts.php
Greta Crauwels
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4