KudoZ home » English to Dutch » Medical (general)

lines

Dutch translation: regels


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lines
Dutch translation:regels
Entered by: Kaat

11:39 Jun 20, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: lines
Your vision does not become worse bij 3 lines or more on the vision chart at two consecutive visits.
letterlijk: lijnen???
Kaat
regels
Explanation:
op de kaart met per regel steeds kleinere letters gebruikt voor een oogtest (in de film Space Cowboys staan op de onderste regel de letters: m a d e i n u s a)
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Dank je wel.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4regelsedith1
3regelsHarry Borsje


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
regels


Explanation:
op de kaart met per regel steeds kleinere letters gebruikt voor een oogtest (in de film Space Cowboys staan op de onderste regel de letters: m a d e i n u s a)

Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 85
Grading comment
Dank je wel.

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
regels


Explanation:
Het gaat waarschijnlijk om een kaart met figuren (bijv. rondjes met een opening) die gebruikt wordt bij een opticien/oogarts om te bepalen hoe goed het gezichtsvermogen van een patient is. Op elke volgende regel worden de symbolen kleiner en wordt het moeilijker te zien waar de opening zit. Als je gezichtsvermogen '3 regels slechter' is geworden sinds het vorige bezoek, betekent dat dat je drie regels minder goed kunt zien.

edith1
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in HebrewHebrew