KudoZ home » English to Dutch » Medical (general)

tracking

Dutch translation: zich verspreiden, zich verplaatsen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to track
Dutch translation:zich verspreiden, zich verplaatsen
Entered by: Antoinette Verburg

15:39 Aug 12, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general) / kankerbiopsie
English term or phrase: tracking
In een informed consent:
"The risks of biopsy procedures include bleeding, pain and infection of the biopsy site, and with certain types of tumors, ***tracking*** of cancer cells into the biopsy site."


Weekenders (if any),
Ik kan wel een plausibele gokoptie voor dat "tracking" bedenken, maar leun liever op een meer deskundige bron.


bvd!
Hans
Hans Schouten
Netherlands
zich verspreiden, zich verplaatsen
Explanation:
Volgens F.J. Mostert, Medisch Woordenboek EN/NL.

In context: 'de verspreiding van... '

Zie bijv.:

'ter voorkoming van de verspreiding van prostaatkankercellen tijdens een biopsie...'
http://www.kanker-actueel.nl/index.asp?blz=uw_ve.henk&nieuws...


Selected response from:

Antoinette Verburg
Netherlands
Grading comment
Bedankt Antionette, dat lijkt binnen de context van mijn tekst heel passend.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1zich verspreiden, zich verplaatsen
Antoinette Verburg
3het achterlaten van sporen (van)Roos Kolkena
1 +2verslepen
Gerard de Noord


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
verslepen


Explanation:
Geen deskundige. Wel 1 treffer.


    Reference: http://www.lumc.nl/5030/rappportages/documenten/KRUL%20Voort...
Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 9

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roos Kolkena
25 mins

agree  Tina Vonhof: goede referentie.
42 mins

neutral  Antoinette Verburg: M.i. wordt 'tracking' hier niet overgankelijk gebruikt, maar gaat het om wat de cellen zelf doen. // Och, elke gek heeft z'n gebrek! :-p
1 hr
  -> Sorry, Antoinette. Ik leer het ook nooit af.

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
het achterlaten van sporen (van)


Explanation:
vD
(Amerikaans-Engels) sporen nalaten van / op
context
track mud on the floor
een spoor van modder achterlaten op de vloer
track the snow
sporen nalaten in de sneeuw
track up the floor
(modder)sporen achterlaten op de vloer


--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2006-08-12 16:23:23 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ursus.se/ursus/products/hollandsk.shtml

Roos Kolkena
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 54

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
to track
zich verspreiden, zich verplaatsen


Explanation:
Volgens F.J. Mostert, Medisch Woordenboek EN/NL.

In context: 'de verspreiding van... '

Zie bijv.:

'ter voorkoming van de verspreiding van prostaatkankercellen tijdens een biopsie...'
http://www.kanker-actueel.nl/index.asp?blz=uw_ve.henk&nieuws...




Antoinette Verburg
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 130
Grading comment
Bedankt Antionette, dat lijkt binnen de context van mijn tekst heel passend.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mariette van Heteren
5 hrs
  -> Thanks, mama.